مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : اخذ وجه هنگام دریافت کارنامه و یا ثبت‌نام در مدارس ممنوع است.

سلمان محمدی در نشستی که با حضور اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان در کرمانشاه برگزار شد گفت : از مدیران مدارس خواسته شده از دریافت وجه از دانش آموزان در این مواقع صرف نظر کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بر اساس قانون شورا‌های آموزش و پرورش مدیران مدارس می‌توانند در طول سال مدارس را از محل کمک‌های مردمی تجهیز کنند، مدارس می‌توانند در طول سال تحصیلی، آن هم به صورت اختیاری از خانواده‌های دانش‌آموزان وجوهی برای تجهیز مدرسه دریافت کنند.

قانون رتبه بندی معلم‌ها از ۳۱ شهریور اجرایی خواهد شد.

باید از ظرفیت بخش‌های مختلف برای تقویت آموزش و پرورش استفاده کنیم، برای تجهیز مدارس به امکانات و تجهیزات مورد نیاز باید از ظرفیت خیرین و دیگر نهاد‌ها بیشتر استفاده کنیم.

هم اکنون ۵۰ درصد مدارس استان را خیرین می‌سازند که عدد بزرگی است، اما باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

قانون رتبه بندی معلم‌ها به زودی اجرایی خواهد شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رتبه بندی معلم‌ها به زودی اجرایی خواهد شد و اعتبار خوبی هم برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده است.

عبدالرضا مصری از مجازی شدن تعلیم و تربیت در روزگار کرونا به عنوان یک رخداد مثبت یاد کرد و گفت: اینکه بلافاصله پس از شیوع کرونا نظام آموزش مجازی شروع به فعالیت کرد و توانست خانواده‌ها و دانش آموزان را هم پای کار بیاورد کار بزرگی بود که توانست مانع از تعطیلی تعلیم و تربیت در روزگار کرونا شود.

مجازی شدن آموزش‌ها یک حسن بزرگ داشت و آن اینکه خانواده‌ها را با مشکلات معلم‌ها در امر تعلیم و تربیت آشنا کرد.

آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نیاز به حمایت خانواده‌ها دارد.

 از خانواده‌ها درخواست می شود تا ارتباط بیشتری با آموزش و پرورش بگیرند و مدارس را در انجام رسالت خود در امر تعلیم و تربیت یاری دهند.

توسعه دانشگاه فرهنگیان می‌تواند نقش مهمی در برخورداری از معلمان توانمند در آینده داشته باشد، ضمن اینکه پیوست اشتغالزایی برای پذیرفته شدگان این دانشگاه ضرورت توسعه آن را در کشور بیشتر می‌کند.

قانون رتبه بندی معلم‌ها به زودی اجرایی خواهد شد و اعتبار خوبی هم برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.