مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی پروژه پخش سیلاب و بند سنگی ملاتی حوزه‌های آبخیز شیب زرد و کشیت چاه نوروز قلعه گنج خبر داد.

صبح امروز با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسولان و همیاران طبیعت شهرستان قلعه گنج عملیات اجرایی این پروژه‌های آبخیزداری طی مراسمی آغاز شد.

 در حاشیه این مراسم محمد فلاح کهن فرماندار شهرستان قلعه گنج ضمن تقدیر از اقدامات موثر مجموعه اداره کل منابع طبیعی در سطح حوزه‌های آبخیز این شهرستان، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری را در کنترل رسوب، جلوگیری از فرسایش و فقیر شدن اراضی، تقویت سفره‌های آب زیر زمینی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر و خسارت ناشی از آن موثر دانست.

فلاح کهن افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه روستائیان، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را از دیگر اثرات مثبت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری عنوان کرد.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز شهرستان قلعه گنج گفت: حوزه آبخیز چاه نوروز و شیب زرد بخشی از حوزه آبریز اصلی جازموریان است که در بخش مرکزی شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان قرار گرفته است.

او تقویت سفره‌های آب زیر زمینی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر و خسارت ناشی از آن، افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه روستائیان، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را از اهداف اجرای این پروژه آبخیزداری دانست.

حمزه احمدی گفت: عملیات اجرایی پروژه پخش سیلاب شیب زرد شامل بند انحرافی سنگی ملاتی به حجم ۲۲۹۳ متر مکعب با حجم مخزن ۲۵۵۳۱ مترمکعب، خاکریز هلالی شماره ۱ و ۲ به حجم کارکرد ۱۶۷۱۲۵ مترمکعب و با حجم مخزن یک میلیون و ۳۲۰ هزار متر مکعب و همچنین کانال ورودی و خروجی به حجم کارکرد ۳۲۸۰ مترمکعب با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همچنین عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی کشیت حوزه آبخیز چاه نوروز با حجم عملیات ۱۲۰۰ مترمکعب و حجم مخزن ۷۱۰۰۰ مترمکعب به ارتفاع ۵ متر و با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی نیز آغاز شد.

شاهرخی معاون آبخیزداری، مهندس تاج الدینی رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و مهندس امیری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه گنج نیز در این مراسم حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار