مذاکره وزیر خارجه قطر با رابرت مالی درباره برنامه هسته‌ای ایران

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، در سفر خود به واشنگتن با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار و درباره مذاکرات وین به گفتگو پرداخت.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در جریان سفر خود به واشنگتن، دیدارهای جداگانه با مقامات آمریکایی، روابط آمریکا و خلیج فارس، پرونده هسته ای  ایران و تحولات افغانستان، فلسطین و یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خلیج انلاین، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بن عبدالرحمن ال ثانی در سفر به واشنگتن با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و توماس وست، نماینده ویژه واشنگتن در افغانستان دیدار کرده و مسائل اخیر منطقه را مورد بحث وبررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه قطر همچنین در دیداری جداگانه با باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و تیموتی لیندر کینگ، نماینده آمریکا در امور یمن بحث و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه این وزارت خانه، در این دیدارها روابط بین دوحه و واشنگتن و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. طرفین همچنین درباه تحولات فلسطین و پرونده های منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند. همچنین آخرین تحولات یمن به ویژه وضعیت بحرانی انسانی و مسئله هسته ای ایران و مذاکرات وین بررسی شد و بر اهمیت برگزاری مذاکرات منطقه ای با ایران و همگرایی دیدگاه های طرفیت تاکید شد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر بارها از دستیابی به توافق هسته ای حمایت کرده و معتقد است که  توافق هسته‌ای چشم‌اندازی را برای همکاری و رایزنی‌های منطقه‌ای گسترده‌تر با ایران باز می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار