شبکه المیادین در گزارشی نوشت از نشست محرمانه بیلدربرگ، نشانه‌هایی از بحران‌های جدید بین المللی به چشم می‌خورد.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گفت: در پشت دیوار‌های هتلی در واشنگتن، پایتخت آمریکا نشست بیلدربرگ به عنوان ابهام آمیزترین نشست در جهان برگزار شد. برگزاری شصت و هشتمین نشست بیلدربرگ، در سایه تلاش‌ها برای سانسور شدید و حضور گسترده امنیتی بود. گزارش‌های مطبوعاتی، این نشست را «شورای بلندپایه جنگی» توصیف می‌کند. فهرست میهمانان، نخبگانی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی و اطلاعاتی، بازرگانان و تصمیم سازان در جهان به ریاست ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هستند. پایگاه رسمی کنفرانس بیلدربرگ، هدف این نشست را حمایت از روابط اروپا و آمریکای شمالی اعلام کرد.

در آخرین نشست بیلدربرگ پیش از همه گیری کرونا، کنفرانس با موضوعات خوشبینانه‌ای مانند نظام باثبات جهانی برگزار شد، اما به نوشته روزنامه گاردین، از دستورکار نشست امسال، بوی هرج و مرج و بحران بلند شد. نظم جهانی و صف بندی‌های جدید و چالش‌های پیش روی ناتو به ویژه پرونده اوکراین، دستور کار نشست امسال است.

این نشست در سایه بحران‌های بین المللی و سیاست آمریکا علیه چین برگزار شد. رسانه‌های آمریکایی این نشست را پوشش ندادند و فقط جرج فریدمن، خبرنگار آمریکایی تاکید کرد این نشست، با سانسور بیشتر در مقایسه با گذشته برگزار شد که این موضوع، سوالاتی را درباره رویکرد شرکت کنندگان در آن در سایه اوضاع بین المللی، مطرح می‌کند. به ویژه که فهرست شرکت کنندگان در این نشست، شامل شخصیت‌هایی از تندرو‌های امنیت ملی آمریکا و نخبگان تصمیم سازان مالی و کارشناسان طرفدار جنگ است.

گزارشگر المیادین گفت: حضور ده‌ها نفر از مالکان شرکت‌های بزرگ فناوری و هوش مصنوعی در این نشست، قابل توجه بود که عده‌ای هدف از آن را اطلاع یافتن سران کشور‌ها از آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه دانستند که می‌تواند در هر جنگ بزرگی، تعیین کننده باشد.

نظریه‌های گوناگونی در مورد ماهیت «بیلدربرگ» وجود دارد. برخی معتقدند اعضای این نشست نماینده یک «دولت جهانی در سایه» هستند در حالی که خود شرکت کنندگان اصرار دارند این گروه صرفا جامعه‌ای کوچک است که خارج از هیاهوی رسانه‌ای گردهم‌آیی‌های خود را برگزار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار