سلاجقه گفت: آلودگی زیست محیطی مجموعه نیشکر خوزستان به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و مردم از این مساله گله‌مند هستند.

علی سلاجقه گفت : کشور امروز با مشکل ریزگرد ها و گرد و خاک روبرو است ، استان خوزستان با وجود  سرمایه و افتخارات، از معضلات متعدد محیط زیستی رنج می‌برد ،  اکنون معضل اصلی در خوزستان ریزگردها است که مرتب این استان و سایر استان های کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد ، علاوه بر مشکلات ریزگرد ها که به صورت طبیعی است .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : مجموعه نیشکر خوزستان معضل محیط زیستی برای مردم ایجاد می کند که این آلودگی زیست محیطی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست ، در این مجموعه بیش از ۶۰ درصد پسماند باقی‌مانده از نیشکر سوزانده می‌شود و مردم از این مساله گله‌مند هستند بنابراین باید در یک زمان‌بندی مشخص و با کمک مجموعه دانش بنیان این مساله حل و این صنعت هم به عنوان صنعت سبز کشور معرفی شود.

به گفته ی سلاجقه ، در سطح ملی تصمیمات خوبی در زمینه کنترل گرد و غبار اتخاذ شده است و همه دستگاه‌ها در این خصوص مکلف به اجرای وظایف خود هستند ، همچنین  یک برنامه 10 ساله مدیریت گرد و غبار  به همه استان‌ها ابلاغ شده است ، از جمله استان خوزستان که کانون های حساس و غبار خیز زیادی دارد .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
در خوزستان شرکت نفت و شهرداری و نیشکر و بعضی مزرعه داران ریه های مردم را هر روز آلوده میکنند که خدا از سر تقصیراتشان نگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
شما دارید آدرس و اشتباه میدید. هورالعظیم و برای استخراج نفت خشک کردید و آب رودخانه های خوزستان از سرشاخه ها انتقال دادید به کویر که هیچ عقل سلیمی قبول نمیکنه و تمام کشاورزی و نخلستانهای خوزستان و نابود کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
فقط راهش استفاده از دستگاه مکانیزه برداشت نیشکر که پر را از ساقه جدا می کند فقط ساقه را در انبار ذخیره می کند فکر نکنم اینقدر سخت باشد دیگه نیاز به سوزاندن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
سال ها پیش که به خوزستان سفر داشتم این مسئله را مشاهده کردم و برایم سوال است چگونه این همه سال می گذرد و هیچ مسئولی از محیط زیست و ... اعتراضی به این معضل نمی کند.دوربین بیست و سی هم به آنجا نمی رود.واقعا آلودگی بالایی را تولید می کنند.باید از این پسماندها ،چه در خوزستان و چه در جاهایی مانند سراوان گیلان برای تولید برق استفاده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
در کشوری که هدف و اولویت اصلی دولت، افزایش جمعیت باشه دیگه محیط زیست و آلودگی اون اهمیتی نره. اصلا افزایش جمعیت یعنی افزایش ویرانی و آلودگی زیست بوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
تا اونجایی که میدونم میتونند باهش کاغذ توالید کنند
چرا می سوزونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
چرا با آن خوراک دام تهیه نمی کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
عجب خیانتی
چرا اینهمه غذای گاو و گوسفند رو میسوزنن مگه چه جوری کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
چرا پسماند را تبدیل به کود مخصوص نیشکر تبدیل نمی کنند که به کشاورزان بیچاره بدهند و محیط زیست را هم آلوده نکنند؟
آخرین اخبار