مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: یک هزار و ۲۶۰ روستای خوزستان از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون آبرسانی شده است.

محمدرضا کرمی نژاد گفت: یک هزار و ۱۰۰ روستای خوزستان پارسال از نعمت آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار شدند و از ابتدای امسال تاکنون نیز آبرسانی به ۱۶۰ روستای دیگر استان تکمیل شد.

او گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم به منظور محرومیت زدایی از روستا‌های کشور، قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) با محوریت پنج برنامه کلیدی در کشور ایجاد شد که آبرسانی پایدار به روستا‌های محروم یکی از مهمترین محور‌های فعالیت این قرارگاه است.

مدیرعامل آبقای خوزستان می‌گوید: پروژه‌های متعدد آبرسانی به روستا‌های خوزستان در قالب قرارگاه محرومیت زدایی تعریف شده و اجرای آن‌ها به همت بسیج سازندگی و قرارگاه کربلای سپاه، عملیاتی و یا در حال فعال سازی است.

به گفته این مقام مسئول، با بسیج تمام امکانات و تخصیص اعتبارات مناسب، به صفر رساندن تعداد روستا‌های فاقد آب خوزستان با تعریف پروژه‌های آبرسانی ذیل قرارگاه محرومیت زدایی دنبال می‌شود.

آقای کرمی نژاد گفت: پروژه‌های متعدد آبرسانی در شهرستان‌های مختلف خوزستان کلنگ زنی و یا در مرحله عملیات اجرایی هستند که با عزم دولت سیزدهم و برنامه ریزی انجام شده حل کامل مشکل آب روستا‌های فاقد آب خوزستان و برخورداری همه روستا‌های استان از نعمت آب تا پایان امسال و یا در نهایت تا پایان نیمه اول سال آینده دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان از  پایدارسازی و افزایش کیفیت آب شهر‌ها و روستا‌های خوزستان و تامین آب مناطق عشایری  خبر داد.

این مقام مسئول، برآورد زمانی برای بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت زدایی جهاد آبرسانی را ۲ سال اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها مشکل نقدینگی و تامین اعتبار ندارند به همین دلیل با سرعت اجرا و به بهره برداری می‌شوند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های خوزستان سرعت گرفته است به گونه‌ای که در ۸ ماه نخست فعالیت این دولت، یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان با ظرفیت تامین آب ۲۵۳ هزار متر مربع در شبانه روز آب سالم پایدار و سالم برخوردار شد.

برای تحقق این مهم ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث، ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.