فراستی گفت: عنکبوت مقدس اصلا فیلم نیست که به آن جبهه می‌گیرید. این یک اثر مفلوک، حقیر، بی‌همه چیز و بی وطن و غلط است.

فراستی گفت: بعد از چهار دهه هنوز به سینمایی نرسیده‌ایم که بتوانیم بگوییم سینمای ما سینمای مردم و انقلاب است و سینما نداریم و فقط چندین فیلم خوب وجود دارد که عمدتاً راجع به جنگ است؛ همانند مجموعه روایت فتح، دیدبان، مهاجر و... که خوشبختانه فیلم موقعیت مهدی که بوی آوینی و روایت فتح را می‌دهد نیز جزو فیلم‌های خوب بود.

او می گوید: فرماندهان شاخص در جنگ بسیار داریم، ما افرادی داریم که می‌خواهیم با آن‌ها زندگی کنیم و فیلم­ ساز با خودآگاه و ناخودآگاه این شخصیت مأنوس می‌شود و همین موجب می‌شود تا آن شخصیت فرم بگیرد و به همان میزان می‌توان کاراکتر را به نمایش درآورد.

این منتقد سینما گفت: مشکل سینمای ما این است که فرم ندارد و وقتی فرم ندارد یعنی هیچ چیز ندارد، امروز ما پس از گذشت ۴۰ سال به یک سینمای انقلابی نرسیده‌ایم.

او می گوید: من همینجا پیشنهاد می‌کنم که در زنجان یک گروه مستندسازی از افرادی که علاقه‌مند و وارد به کار هستند تشکیل شود و وزیر هم بیاید از شما حمایت کند، اما برای راه‌اندازی این گروه باید محفل‌های هفتگی داشته باشید و در آن مستند‌های خوب جهان و ایران از جمله نادر را ببینید.

فراستی گفت: من یکبار گفتم اینجا هم می‌گویم، این اصلا فیلم نیست، که به آن جبهه می‌گیرید، این یک اثر مفلوک، حقیر بی همه چیز و بی وطن و غلط است، پس اصلا غلط کرده بتواند به امام رضا (ع) توهین کند، اصلا در این حد نیست، از این رو این اندازه حساسیت نیز نیاز نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۹:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
احسنت ... زنده باد اقای فراستی عزیز خیلی عالی بود....