معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: محور همدان - غارعلیصدر یکی از مهمترین و پر ترددترین جاده‌های استان است که عملیات چهار خطه کردن آن، به زودی آغاز می‌شود.

فرزاد تیموری گفت: این جاده ۲ مقصد مهم گردشگری استان را به شهر همدان متصل می‌کند و موجب توسعه صنعت گردشگری استان می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان، یک هزار و ۱۳۶ هکتار زمین تامین شده است.

فرزاد تیموری گفت: این میزان زمین تامین شده به منظور اجرای فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن در همه شهر‌های استان است که در صورت نیاز زمین‌های بیشتری نیز تامین می‌شود.

طرح نهضت ملی مسکن تا چند ماه آینده در همه شهر‌های استان عملیاتی می‌شود.

او گفت: در طرح اقدام ملی مسکن که در دولت قبل آغاز شد، پنج هزار و ۸۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد، چهار هزار متقاضی با وجود واریز وجه اولیه، بدون زمین مانده بودند که برای آن‌ها نیز در قالب این طرح زمین تامین شد.

تیموری گفت: این استان و به خصوص شهر همدان به دلیل محدود بودن حریم شهری با مشکل تامین زمین مواجه است و بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، ۶۸۰ هکتار به شهر همدان اضافه و راه پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن نیز هموار شد.

او گفت: فرآیند تهیه طرح تفصیلی شهر همدان تا حد مطلوب پیشرفت دارد و به مشاور این طرح درخواست دادیم که ۱۰۰ هکتار از ۶۸۰ هکتار اضافه شده به شهر را در محدوده طرح تفصیلی بگنجاند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان به نزدیک بودن زمان سفر هیات دولت و رئیس جمهور به استان همدان هم اشاره کرد و گفت: در این سفر چند طرح مهم استان به بهره برداری می‌رسد و چند طرح مهم دیگر که موجب پیشرفت و توسعه استان است تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی بین حوضه‌ای تالوار به همدان یکی از طرح‌های عمرانی اثرگذار است، گفت: وزیر نیرو اواخر مهرماه سال گذشته در بازدید از این طرح بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید کرد.

گفت: انتقال آب آشامیدنی از سد تالوار به همدان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به همدان است که هیچ اقدامی برای تامین آب همدان انجام نشده بود و این طرح بلاتکلیف در بیابان رها شده بود.

او گفت: با توجه به کمبود منابع آب، با پیگیری قاطعانه استاندار، عملیات اجرایی این طرح از سر گرفته شد و اعتبارات مناسبی طی سه مرحله از سوی وزارت نیرو، به آن تخصیص داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.