سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:امنیت و سلامت، دو نعمتی هستند که در آموزه‌های دینی ما مسلمانان همواره مورد تاکید قرار گرفته اند که نشانگر جایگاه ویژه آنان در جامعه اسلامی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با همراهی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، مشاور اجرایی ریاست دانشگاه، معاونین غذا و دارو، درمان، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه، رییس دفتر حوزه ریاست دانشگاه و مدیر روابط عمومی با رئیس کل جدید دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و تبریک انتصاب  عمران علیمحمدی به عنوان رئیس کل دادگستری استان، از حمایت‌ها و پشتیبانی شایسته ایشان از حوزه سلامت تقدیر کرد و گفت: بواسطه همدلی، هم‌افزایی و همکاری ارزشمند مسئولان دستگاه قضا با دانشگاه علوم پزشکی، بسیاری از چالش‌ها و دغدغه‌ها در زمینه‌های مختلف حوزه سلامت رفع شده است.

به گفته جاسم محمدی: رسالت و وظیفه دانشگاه علوم پزشکی، حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها و مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان و خدمات رسانی در این عرصه است و دادگستری هم در عرصه تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه، نقش آفرینی می‌کند. این اشتراک در مسئله پیشگیری می‌تواند این دو دستگاه را بیش از پیش به هم نزدیکتر کند و با هم‌افزایی و تعامل، در جهت تحقق اهداف و برنامه‌ها و استفاده از توان و ظرفیت‌ها، گام‌های موثری بردارند.

او می گوید: دانشگاه علوم پزشکی ایلام به دلیل گستردگی رسالت و تکالیفی که در راستای حفظ سلامت جامعه دارد، در جهت کسب رضایتمندی عموم و تحقق اهداف و برنامه‌های این حوزه نیازمند حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها خصوصاً دادگستری استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همکاران ما در عرصه سلامت در ایام شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامت مردم و نجات جان بیماران ایثار و فداکاری نمودند که حاصل آن تقدیم ۶ شهید مدافع سلامت در این راه بوده است.

به گفته محمدی : برای خدمت به مردم، هیچگاه احساس خستگی نخواهیم کرد و امیدواریم که با همدلی و همراهی و تعامل شایسته مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه قضا در استان، در راه خدمت مردم و تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت شاهد هم‌افزایی و همدلی و همراهی بیشتر بین دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری استان باشیم.

او در ادامه سخنان خود به بیان ظرفیت‌ها و چالش‌ها و نیازمندی‌های حوزه سلامت در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی، هزینه‌هایی است که در ردیف‌های اعتباری اختصاص یافته به دانشگاه از سوی وزارت بهداشت قرار ندارند و مجبوریم از سایر اعتبارات و منابع مالی برای رفع چالش‌ها و نیازمندی‌ها در این عرصه بهره گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.