ورود فاضلاب تصفیه نشده یک کشتارگاه به رودخانه سیاهرود سبب تلف شدن ماهیان و آلودگی شدید این رودخانه شده است

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دادستانی شهرستان جویبار به معضل رهاکردن فاضلاب خام کشتارگاه طیور به رود خانه سیاهرود وآلودگی شدید این رودخانه ورود و دستور پیگیری داد.

براساس گزارش رییس محیط زیست شهرستان جویبار و اعلام اعضای شورای روستای قادی محله مبنی براینکه کشتارگاه طیور باعث تلف شدن ۱۵۰۰ قطعه از انواع ماهیان رودخانه سیاهرود شد بلافاصله کارشناسان محیط زیست به روستای سراجکلا اعزام شدند و ورود فاضلاب تصفیه نشده ازسوی این کشتارگاه به داخل رودخانه سیاهرود و کمبوداکسیژن محلول درآب تایید شد.

این کشتارگاه یک فقره سابقه تخلف زیست محیطی با محکومیت کیفری نیز دارد و با توجه به نارضایتی و اعتراض‌های مردمی که برای کشاورزی و آبیاری مزارع خود ازرودخانه استفاده می‌کنند و درراستای حفظ حقوق عامه و محیط زیست دادستانی شهرستان جویبارموضوع را تحت تعقیب قرارداده است.

رودخانه سیاه رود با ۵۱ کیلومتر طول و آبدهی ۱.۲۴ مترمکعب بر ثانیه از شهرستان‌های قائمشهر و جویبار عبور می‌کند، اما رهاسازی زباله، فاضلاب‌های خانگی و صنعتی به داخل این رودخانه آلودگی‌های زیست محیطی شدید این رودخانه را به همراه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
کشتارگاه منحوس میان کاله جویبار با مدیریت کثیفش که فقط پول خداش هست بیشتر از این انتظار نمیره
متاسفانه کلی از زمینهای مراتع دام که جزو منابع ملی هست را با حقه و کلک در اختیار گرفته تا فاضلابش را به سیاه رود انتقال دهد ولی لوله های بتنی که هر 5 تا 10 متر فاضلاب پر از اسید بالا میاد و دامهایی که آنجا چرا میکنند ،قطرهای از آن را بنوشند دیگر تمام است حال آلودگی که برای اهالی روستاهای زیار محله و سراج کلا و ... هست بماند