رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش گفت: به فکر راه اندازی تصحیح الکترونیکی سوالات کنکور و سایر آزمون ها هستیم.

محسن زارعی گفت: در حال حاضر پایه دوازدهم هماهنگ و به صورت کشوری در جریان است و دانش آموزان مشغول امتحانات هستند. برای کنکور امسال این تاثیر به صورت ۴۰ درصد مثبت دیده شده است. تاثیر مثبتی که تصمیم گرفته شد در بحث سیر فرایند نظام آموزشی و تاثیر محتوای آموزشی تاثیر زیادی نگذاشت زیرا نگاه دانش آموزان معطوف به کنکور بود که موفقیتشان را در کنکور و رقابت می‌دیدند. لذا دغدغه آن‌ها آزمون‌های هماهنگ پایه دوازدهم نبود.

او گفت: با تصمیمی که گرفته شد کمک بزرگی به نظام آموزشی صورت گرفت. باید توجه معلمین به محتوای کتاب و اهدافی که برای درس تعریف شده باشد.نگاه دانش آموزان باید به این موضوع باشد.

به گفته زارعی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نقطه پایانی و نشانه گذر تحصیلی نیست بلکه جزئی از فرایند آموزش است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش گفت: برای سال ۴۰۳ ۱ علاوه بر پایه دوازدهم، پایه یازدهم را هم به صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهیم کرد و سال ۱۴۰۴ پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت سراسری و هماهنگ برگزار می‌شود تا بتوانیم سوابق تحصیلی را برای دانش آموزان داشته باشیم.

زارعی گفت: استاندارد سازی سوالات و امنیت آن‌ها بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد، طراحی و تصحیح سوالات از امنیت و استاندارد خوبی برقرار است و طراحان در قرنطینه بودند لذا جای نگرانی در خصوص لو رفتن سوالات وجود ندارد. 

او گفت: برای آزمون‌های دیگر از جمله کنکور  به فکر راه اندازی تصحیح الکترونیکی هستیم و سعی کرده ایم تا تدابیر امنیتی را بهتر از گذشته فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
احتمالا این هم به نفع خودشون است نمرات بچه هاشون را در مدرسه های خاص تهران ۲۰ دادند میدونن در کنکور چیزی نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
کنکور بله اما من سراغ دارم امتحانات نهایی امسال با تقلب بسیار زیاد برگزار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
همین دانش آموزان که نگاهشان به نمرات پایه دوازدهم نبوده

۹۰ درصدانها می‌خواهند سال آینده در کنکور شرکت کنند ترمیم معدل آنها را بیچاره می‌کند از اینجا مانده از آنجا رانده هستند شما را به خدا برای ۱۴۰۲ ای طرح اجرا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
اول دانش آموز را توجیه کنید بعد آزمون بگیرید:مصحح امتحانات نهایی سلیقه ای عمل میکنه! امتحان نهایی فیزیک دادم باوجود اینکه خوب داده بودم افتادم بعد که کلید سوالا را بوسیله مدیر دیدم فهمیدم برا جمع وتفریق ریاضی هم نمره تعیین شده !!در حالیکه من اینا راتو چرکنویس انجام داده بودم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
فکری به حال تنوع مدارس کنید چرا که تمام قبولی های پزشکی و رشته های تاپ به دانش آموزان مدارس خاص اختصاص داره، چرا مدارس عادی دیگه مثل قدیما قبولی رشته های تاپ نداره، مردم نمیتونن هزینه کنند که تو آزمون مدارس خاص قبول بشن، لطفا فکری برا ما فقیر بیچاره ها کنید. قربون قدیم که یه راهی برا پیشرفت داشتیم اما الان نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
کنکور آره ولی امتحانات لو میره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ما از اولش هم نگران نبودیم // میدونیم سوالها لو میره
آخرین اخبار