مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: امسال به ۲۹۳ پرونده احتکار در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

غلامرضا سالاری گفت: مواد غذایی، لاستیک و شوینده‌ها بیشترین کشفیات کالا‌های احتکاری بوده که غالبا در گشت‌های مشترک تعزیرات استان کشف و ضبط شده است.

او از جریمه ۸۶۵ میلیاردی محتکران در طی این مدت خبر داد و گفت: قانونگذار جریمه‌ای معادل ۷۰ درصد ارزش کالای احتکار شده را برای محتکرین در نظر گرفته که با توجه به مصوبه سران قوا مبنی بر تشدید مجازات‌های تعزیرات، جریمه نقدی احتکار نیز افزایش ۵ برابری داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس ضمن هشدار در خصوص احتکار کالا گفت: همزمان با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها گشت‌های نظارتی تعزیرات استان با همکاری دستگاه‌های متولی نظارت تشدید و بازرسی از انبار‌های کالا بصورت مستمر در حال انجام است و مقرر گردیده در صورت مشاهده موارد احتکار خصوصا در حوزه کال‌های اساسی، بدون هیچگونه اغماضی با متخلفین برخورد و مجازات اشد برای محتکران اعمال شود.

جریمه ۱۰ میلیاردی قاچاقچی سوخت در داراب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: متهمین پرونده قاچاق ۳۲ هزار لیتر گازوئیل به پرداخت جریمه نقدی و ضبط سوخت مکشوفه محکوم شدند.

سالاری گفت: متهمان بوسیله یکدستگاه کامیون ویژه حمل سوخت اقدام به انتقال گازوئیل به استان هرمزگان جهت قاچاق به خارج از کشور می‌کردند که توسط ماموران نیروی انتظامی شناسایی و بازداشت شدند.

سالاری به رسیدگی به پرونده این افراد در شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان داراب اشاره و گفت: در تحقیقات انجام شده توسط شعبه مذکور، تخلف این افراد در قاچاق سوخت محرز و نهایتا متهمان به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۱۰ میلیارد ریال در حق دولت و ضبط سوخت مکشوفه محکوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.