مهم‌ترین حوادث ۱۷ خردادماه را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه هفدهم خردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۵ میلیارد کود قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۱۰ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران یگان امداد، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از خودرو توقیفی، ۱۰ هزار کیلوگرم کود شیمیایی اوره قاچاق کشف شد، برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ شجاعی گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف پژو حامل پوشاک قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲ هزار و ۷۷۷ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۷۷۷ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد و مبارزه قاطع با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تصادف مرگبار پژو با پیکان

رئیس پلیس‌راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد سواری پیکان با پژو ۲۰۶ در محور مواصلاتی بیضا ۳ نفر در دم فوت و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: بامداد امروز ۱۷ خردادماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی "بیضا" به ماموران اعلام و سریعا به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند سواری پژو به دلیل تجاوز به چپ با خودرو پیکان با ۵ سرنشین برخورد کرده است.

س پلیس‌راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده پژو و ۲ نفر از سرنشینان پیکان در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر پیکان مجروح و راهی بیمارستان شدند، به شهروندان توصیه کرد قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

موتورسیکلت قاچاق ۱۳ میلیاردی روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی سروستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ آرش بخشایی‌مطلق گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و قاچاق در این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۱۴۰۰ سی سی در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان گفت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کنند.

سرهنگ بخشایی‌مطلق گفت: ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است و پس از تشکیل پرونده مالک به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

این مقام انتظامی گفت: پلیس در حوزه قاچاق قاطعانه با مجرمان برخورد می‌کند و شهروندان هرگونه اخباری در این خصوص را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف سوخت قاچاق در کوه‌چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ دوم پرویز ارجمند گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "ابوالحیات" کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از آن خودرو ۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق که در یک مخزن ذخیره و به صورت جاساز بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار گف: تکارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

احتکار مواد شوینده در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۲ انبار احتکار مواد شوینده به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در راستای طرح تشدید مقابله با احتکار کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم و در پی اخبار واصله به این پلیس مبنی بر احتکار مواد شوینده در ۲ انبار واقع در سطح شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس این شهرستان با هماهنگی مرجع قضائی به آن مکان‌ها اعزام و در بازرسی از آن انبار‌ها ۴۰ هزار و ۴۴۰ عدد انواع مواد شوینده احتکار کشف کردند.

سرهنگ نوشاد گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است که در این راستا ۲ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۲۷ معتاد و خرده فروش طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم‌خیز، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده را طی دو هفته گذشته با جدیت اجرا کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۲۷ معتاد وخرده‌فروش، ۷ کیلو و ۶۷۵ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده به کشف ۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و دستگیری ۳ سارق در این خصوص اشاره و گفت: دستگیری ۲۲ سارق و کشف ۳۰ فقره انواع سرقت‌ه، توقیف ۱۲۵ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف، دستگیری ۱۷ متهم و کشف ۲۱ فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری و جرایم رایانه‌ای، کشف ۲ دستگاه ماینر، ۴۰۰ بسته لوازم الکترونیکی و یک دستگاه گنج یاب از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها است.

سرهنگ مسعودی گفت: طرح‌های پاکسازی در رابطه با خرده فروشان و دستگیری مجرمان و سارقان به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قراردارد و پلیس با هنجار‌شکنان برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مهر

جانشین فرمانده انتظامی مهر گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خیز این شهرستان به منظور برخورد با مخلین نظم و امنیت به مدت ۱۰ روز اجرا شد.

سرهنگ نصراله دهقان گفت: در اجرای این طرح‌ها ماموران با گشت‌زنی‌های هدفمند و اقدامات فنی موفق شدند ۱۲ سارق سابقه‌دار با اعتراف به ۱۸ فقره سرقت شامل اماکن خصوصی و دولتی، ساختمان‌های نیمه کاره، کابل برق و ادوات کشاورزی را دستگیر کنند.

او گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک دستگاه موتورسیکلت، ۳ دستگاه دوچرخه مسروقه، ۳۰۰ متر انواع کابل مخابراتی و الکتریکی، دینام کشاورزی شیرآلات ساختمانی و ... کشف شد.

سرهنگ دهقان، دستگیری ۱۶ نفر متهم، کشف ۱۸۳ رأس احشام و لوازم خانگی قاچاق و توقیف ۲۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف را از دیگر اقدامات طرح برشمرد و گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه و قاچاق ۱۷ میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی گفت: نیرو‌های پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کنند و لازم است مردم نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت و... هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ماینر‌های قاچاق در کوار کشف شد

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۴۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی در مرغداری خود اقدام به نگهداری و استفاده غیر قانونی از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: در بازرسی از آن مکان، ۴۲ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ هاشمی گفت: کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۴ میلیارد و دویست میلیون ریال برآورد کرده‌اند که در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.