اوجی گفت: اجرای پروژه همکاری بانکی روسیه، چین و ایران، در آینده‌ای نزدیک به سلطه دلار خاتمه می‌دهد و این موارد نشان دهنده ظرفیت‌های ایران و روسیه و تغییر موازنه قدرت است.

آقای جواد اوجی گفت:  ایران و روسیه به‌عنوان دو بازیگر مهم در تأمین نفت و گاز می‌توانند تأمین‌کننده انرژی در جهان باشند. بازی با این دو کشور مهم، تهدیدی برای امنیت جهان و تأمین انرژی خواهد بود.

وزیر نفت گفت: وابستگی اروپا به انرژی بازی نیست که به‌راحتی جبران شود و بازی که آمریکا انجام می‌دهد به سود کشور‌ها نیست، این تجربه در سایر کشور‌ها تکرار شده است.

او می گوید: جمهوری‌اسلامی با ذخایر نفت و گاز رتبه نخست را در جهان دارد. روزانه بیش از یک میلیارد متر مکعب ظرفیت تولید گاز طبیعی و چهار میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید نفت خام داریم برنامه‌ای هشت‌ساله برای افزایش تولید نفت و گاز کشور در نظر گرفته‌ایم.

اوجی گفت: از سرمایه‌گذار خارجی در حوزه نفت و گاز استقبال می‌کنیم و با وجود تحریم ایران، آمادگی کامل را برای جذب سرمایه‌گذاران داریم.

او می گوید: با  توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که بعضی از آن‌ها در حوزه انرژی به قرارداد منجر شده است، ظرف یک‌سال‌ونیم آینده و با برنامه‌ریزی که در دستور کار داریم به سقف ۴۰ میلیارد دلار در سال در روابط تجاری ایران و روسیه می رسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
خدا به ما و بانكهاي كشور رحم كنه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
تو وزیر نفتی تو رو چه به اقتصاد.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۲:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دلار را دود هوا میکنیم. میسوزانیم دلار را. امریکا بیش از دارایی خود بدهکار است و به همین دلیل دلار پشتوانه مالی و بانکی ندارد و مثل هولوکاست سرابی بیش نیستو دروغی بزرگ است. پول شرقی قاتل دلار است.
آخرین اخبار