مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور جمعی از خدام همراه پرچم مقدس حرم رضوی در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار شد.

محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام در این آیین گفت: امروز مردم ایلام از این فضای معنوی که خادمان امام رئوف در استان ایجاد نموده مسرور و خوشحال هستند قطعا این نورانیت به قلب‌های تک تک مردم وارد شده است.

حسنی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی، بایستی سرانه مطاله در کشور بالا برود .

او گفت: شرکت بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت کننده در این جشنواره و تجلیل از ۲۲۴ برگزیده نشان از علافمندی دوستداران کتاب به این حوزه است.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این مراسم گفت: همه ما به عنوان خادم الرضا  مورد عنایت امام رئوف قرار گرفتیم تا بتوانیم با اجرای برنامه‌هایی در معرفی سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا وظایف معنوی و ذاتی خود را ادا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین به ویژه فرهنگ منور رضوی بر پایه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخانه مرتبط با سیره ائمه اطهار بویژه امام رضا  و همچنین شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنک اهل بیت از طریق انتشار گسترده آن ترویج مهدویت و انتظار، در سطح کشور برگزار می‌شود.

او گفت: ۱۴ هزار ۴۵۲ ایلامی در این جشنواره شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۴۴ نفر در بخش انفرادی و ۱۶ خانواده به تعداد ۵۱ نفر و ۵ زندانی از زندان‌های سطح استان برگزیده و تجلیل می‌شوند.

حیدری گفت: ۵ هزار ۴۴۴ نفر در رده سنی کودک و نوجوان و ۸هزار و ۸۴۴ نفر در رده سنی بزرگسالان در این جشنواره شرکت کرده بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: این جشنواره با همکاری بنیاد علمی فرهنگی بین المللی امام رضا  و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در تیرماه ۱۴٠٠ آغاز و تا پایان آذرماه همان سال تداوم داشت.

در پایان این مراسم ضمن تبرک و زیارت پرچم مطهر رضوی  بوسیله حضار حاضر از۴٠ نفر از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخانی رضوی در بخش انفرادی، دو خانواده دو و سه نفره دربخش خانوادگی، سه نفر از کتابداران فعال در جذب اعضای شرکت کننده در این جشنواره و همچنین برگزیده برنامه ملی پویش کتابخوان در بخش خردسالان، تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.