سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی برخوردار است .

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی برخوردار است که می‌تواند در ریشه کنی بیکاری کمک شایانی کند.

احسان کامرانی در همایش فرصت‌های اشتغال و کار آفرینی در صنایع دستی مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس، با اشاره به استعداد‌های کشور، گفت:ایران کشوری است که هر منطقه و استان آن دارای ظرفیت‌ها و استعداد‌های بسیاری در بخش‌های مختلف است.

وی در همین خصوص، گفت: استان هرمزگان نیز دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه خود در سطح کشور است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: استان هرمزگان در زمینه هنر به ویژه صنایع دستی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد که نیازمند شناسایی و معرفی در سطح ملی و بین المللی است.

کامرانی گفت: در معرفی استعداد‌های استان به ویژه صنایع دستی با اهداف مورد نظر فاصله داریم و معرفی این بخش مهم در سطح ملی و بین المللی نیازمند اقدامات جدی است.

وی گفت: ثبت آثار ویژه استان در بخش‌های مختلف در یونسکو گام مهمی است که می‌تواند در معرفی بین المللی توانمندی‌های هرمزگان نقش شایانی داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: بانوان هرمزگانی در معرفی توانمندی‌های استان در بخش صنایع دستی می‌توانند نقش فعالی ایفا نمایند.

کامرانی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار،گفت: یکی از شرایط مهم توسعه پایدار ایجاد اشتغال پایداراست که صنایع دستی می‌توانند در تحقق فرصت‌های شغلی و کارآفرینی نقش مهمی ایفا کنند.

وی گفت: از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای معرفی، نوآوری و بازار یابی محصولات صنایع دستی بهره گرفته شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: وجود رشته صنایع دستی در دانشگاه‌های هرمزگان مزیت نسبی مهمی است که می‌تواند در گسترش صنایع دستی کمک کند.

کامرانی، گفت: توجه به صنعت گردشگری و صنایع دستی در ذیل ان در هرمزگان می‌تواند در افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی استان تاثیر بسزایی داشته باشد که تحقق این مهم بکارگیری همه ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های که هرمزگان در بخش‌های مختلف دارد می‌توان در راستای ریشه کنی بیکاری به ویژه اشتغال بانوان با توانمند سازی آن‌ها گام‌های مهمی برداشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: از توسعه صنایع دستی استان با بکارگیری همه ظرفیت‌ها حمایت خواهد شد.

برچسب ها: اشتغال ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.