عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اجرا طرح ایجاد شرکت هواپیمایی اختصاصی به موازات اجرای طرح احداث فرودگاه گناباد خبرداد.

محمد صفایی دلویی گفت: به سرمایه‌گذارانی که جهت ایجاد شرکت هواپیمایی (ایرلاین) در گناباد اقدام کنند، به میزان ۷۵ درصد مجموع سرمایه مورد نیاز آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

او گفت: کمتر شرکت هواپیمایی ثبت شده و دارای مجوز حاضر می‌شود، سرمایه‌اش را از بین همه فرودگاه‌های بزرگ کشور، به فرودگاه گناباد بیاورد و لذا ما باید سرمایه‌گذار را ترغیب به سرمایه‌گذاری کنیم که توفیقاتی در این زمینه حاصل شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت ایرلاین اختصاصی در گناباد قرار است، سه هواپیما خریداری کند و هزینه خرید هر فروند هواپیما یک هزار میلیارد ریال و در مجموع سه هزار میلیارد ریال در این زمینه مورد نیاز است که طبق مذاکرات انجام شده قرار است ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات تامین شود.

صفایی گفت: در کشور تعدادی فرودگاه داریم که سال‌ها از افتتاح آن‌ها می‌گذرد، اما در هفته نهایت یک یا دو پرواز دارند.

او گفت: وقتی در گناباد ایرلاین اختصاصی داشته باشیم، باید همیشه یک هواپیما در فرودگاه این شهرستان مستقر باشد، یعنی هر روز حتما یک پرواز از این فرودگاه خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر آن درصدی از مالیات پرواز‌های هواپیما‌های این ایرلاین اختصاصی به این شهرستان پرداخت و صرف عمران و آبادانی منطقه می‌شود و در مجموع این مساله بهره‌های خوبی برای منطقه خواهد داشت.

صفایی گفت: مجوز گردشگری سلامت و یا توریسم درمانی این شهرستان در چند روز آینده اخذ می‌شود و این مساله تنها با فرودگاه موضوعیت می‌یابد.

او گفت: مهمترین هدف از ایجاد فرودگاه گناباد تنها جابجایی مسافر نیست، بلکه این فرودگاه باید در همه بخش‌ها اعم از اقتصادی، کشاورزی، علمی و فناوری تحول ایجاد کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با بهره‌برداری از فرودگاه گناباد بسیاری از سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در منطقه پیدا می‌کنند.

صفایی گفت: فرودگاه گناباد نه تنها باعث پیشرفت در منطقه خواهد شد، بلکه تاثیر بسزایی در توسعه ۱۵ شهرستانی که در حومه فرودگاه هستند را به همراه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.