مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: بیش از 350 هزار مسافر در تعطیلات نیمه خرداد امسال، به استان اردبیل سفر کردند.

نادر فلاحی گفت: گفت: در تعطیلات چهار روزه نیمه خرداد، بیش از ۱۳۴ هزار نفر شب اقامت در مراکز رسمی اقامتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌های استان ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل می گوید: آمار واقعی بیش از این رقم بود چرا که بسیاری از مسافران در مراکز غیررسمی نظیر مسافرکاشانه‌ها، منازل اجاره‌ای و نیز در منزل آشنایان خود اقامت کردند.

او اقامت غیر رسمی به شکل چادرزنی در کنار خیابان و فضاهای سبز داخل شهرها به خصوص در اردبیل، مشگین‌شهر، نیر، سرعین و خلخال را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: به عنوان متولی بخش پیش بینی این میزان حضور گردشگر در استان اردبیل را داشتیم.

فلاحی می گوید: در این ایام تعطیل، مجموعه‌های تاریخی، تفریحی و توریستی مثل مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مجموعه پل‌های معلق مشگین‌شهر و هیر و نیز مجتمع‌های آبگرم متعدد استان در شهرستان‌های نیر، سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر و جاذبه‌های طبیعی مثل تفرجگاه فندقلو، سردابه و بولاغلار مملو از مسافر و گردشگر بود.

به گفته او،در مجموع در ایام تعطیل نیمه خرداد امسال، رکورد حضور گردشگران در استان اردبیل شکسته شد به طوری که میزان ورود، اقامت و حضور گردشگران استان اردبیل حتی بیش از ایام قبل از شیوع کرونا بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اقامت در مراکز رسمی را اولویت برنامه‌ریزی مدیریت گردشگری استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در حالت کلی اجازه اقامت به شکل چادرزنی در محدوده شهرها برای مسافران تا زمانی که مراکز اقامتی رسمی ظرفیت پذیرش دارند، نباید داده شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار