فداحسین مالکی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس فردا برای بررسی تحولات اخیر حوزه هسته‌ای و صحبت‌های مدیرکل آژانس درباره ایران نشستی تشکیل می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فردا جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور مسئولانی از سازمان انرژی هسته‌ای و وزارت خارجه برای بررسی اظهارات اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران تشکیل خواهد داد.

به گفته آقای مالکی، در این جلسه ضمن بررسی موضع‌گیری آقای گروسی در شورای حکام، موضوع تلاش سه کشور اروپایی در نشست فصلی شورای حکام علیه برنامه هسته‌ ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کشورهای اروپایی عضو برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) به همراه آمریکا در نتیجه رایزنی‌های اخیر با مقام‌های رژیم صهیونیستی، قصد دارند در نشست جاری شورای حکام، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهند که احتمالا روز چهارشنبه بررسی خواهد شد.

این سند ضمن تکرار برخی ادعاهای بی اساس، خواستار همکاری ایران با این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد شده است.  

نشست شورای حکام آژانس از دیروز در مقر این سازمان در وین آغاز به کار کرده و رافائل گروسی مدیر کل آژانس گزارش مقدماتی خود را ارائه کرد.

در بخشی از این گزارش، راستی‌آزمایی و نظارت در ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل گنجانده شده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست با تکرار ادعاهای پیشین خود گفت: «ایران توضیح معتبری برای یافته‌های ما در سه مکان نامشخص ارائه نکرده و این کشور باید بدون معطلی همکاری کند، در غیر این صورت تضمینی برای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش نخواهیم داد.»

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی با جورپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داده بود که هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس ، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه هم دیروز در یک گفتگوی زنده تلوزیونی گفت که به هیچ وجه گزارش آژانس را قبول نداریم و رد پای رژیم صهیونیستی در این گزارش مشخص است.

به گفته سعید خطیب زاده، بانیان قطعنامه احتمالی آژانس باید بدانند هرچقدر هم این قطعنامه را نمایشی و فاقد اثر معرفی کنند، از نظر ما مردود است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز گفته که کشورش باهرگونه قطعنامه غیر سازنده غربی‌ها درباره ایران در صورت تصویب از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، همراهی نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
معتقدم که بازدیدهای ازانس رو محدود کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۵:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ما نیازی به غنی سازی اورانیوم نداریم و در عین حال به کمتر از 99% غنی سازی اورانیوم هم راضی نیستیم. اگر کار به جاسوس بازی و دخالت رژیم صهیونیستی و امریکا که پایبند به NPT نیستند بکشد و اژانس بخواهد علیه ما به قوه قهریه متوسل شود غیر از اینکه %100 اورانیوم را غنی سازی میکنیم سیل بمب های فوق قابل تصور اتمی وغیره از دولت معظم روسیه و دولت چین کبیر بطرف کشورمان سرازیر میشود انگاه نه اژانسی میماند و نه اسراییلی که جاسوسی کند و دانشمندان هسته ای ما را ترور کند. در ان صورت تمام ارکان دولت بالسویه با ارگان های انقلابی و ارتش ادغام و ان روی سکه نمایان و در کمتر از یک روز یا حتی یک ثانیه صورت و سیرت کره خاکی عوض خواهد شد. ما هرگز شروع کننده جنگ نخواهیم بود ولی. ولی در صورت بروز جنگ از سوی هرکس و ناکسی پایان دهنده سخت و ناپسندی برای جنگ ما خواهیم بود چه خوششان بیاید چه خوششان نیاید. پوزه ی مرحب های یهودی صورت و سیرت به خاک میمالیم. از کشتن ما هیچ صرفه ندارید. والعاقبه للمتقین. و ان جندنا هم الفایزون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
چهار ماه مذاکرات را معطل کردند تا یک بهانه به دست بیاورند ، حال که خودهیچ بهانه ای نیافتند یک بهانه بنی اسرائیلی ساختند ، حالا بیا و ددرستش کن !
ایران نمی بایست اجازه این همه معطلی را می داد و طبق زمانبندی اخطار می داد .
این بهانه عطف به ما سبق است و قابل پیگیری نمی باشد
نخواستند آدم بشوند ما هم گود بایی کنید و یا دقیقا ما هم 4 ماه سر کارشان میگذاریم گرچه به نفع ملت نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
تازمانی که شاخ امریکا نشکنیم این وضعیت ادامه خواهد داشت
آخرین اخبار