مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: خشکسالی در سال زراعی جاری حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی و زراعی شهرستان خسارت وارد کرده است.

 سیدمهدی میرباقری گفت: خسارت‌های ناشی از خشکسالی مزارع گندم موجب شده که حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم این شهرستان غیرقابل برداشت شود.

او پراکنش نا مناسب بارندگی را عامل مهم بروز این خسارت عنوان کرد و  گفت: پیش‌بینی تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری قبل از بروز خسارت خشکسالی ۶۰ هزار تُن گندم آبی و دیم بود که با خسارت‌های وارد شده این رقم به حدود ۳۵ تا ۳۷ هزار تُن کاهش یافته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان را هشت هزار و ۴۸۱ هکتار، گندم دیم را ۳۳ هزار و ۷۴۰ هکتار، جو آبی ۶ هزار و ۶۴۰ هکتار و جو دیم را هشت هزار و ۴۰۰ هکتار ذکر کرد.

میر باقری گفت: پیش‌بینی میانگین برداشت گندم آبی در هر هکتار بین سه تا ۳.۵ تُن و گندم دیم نیز ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم است.

میرباقری تصریح کرد: در راستای افزایش تولید، طرح جهش تولید در سطح ۱۷ هزار و ۸۹۳ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با همکاری ستاد فرمان اجرایی امام راحل اجرا و مبلغی به عنوان بیمه کشاورز در سطح ۱۶ هزار و ۹۲۱ هکتار در راستای کمک به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

وی ارایه آموزش‌های لازم به بهره‌برداران با هدف اجرای تناوب در کشت محصولات علوفه‌ای و حبوبات را از دیگر اقدامات در راستای جهش تولید عنوان کرد و افزود: در این زمینه برای پنج هزار و ۸۰۰ نفر روز کلاس آموزشی در بخش‌های مختلف و برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر روز در مراکز جهاد کشاورزی کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.