مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: موجران تنها در صورت ارائه مدرکی مبنی بر ازدواج فرزند و یا تخریب و نوسازی می توانند از مستاجران بخواهند که تخلیه کنند.

 آقای خلیل محبت خواه گفت: بازار اجاره مسکن امسال با تمهیداتی که در نظر گرفته شده آرام خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین اقدامات در این بخش تمکین موجران از قانون ۲۵ درصد نرخ‌های اجاره است که باید رعایت شود. در صورت عدم رعایت این موضوع جرم محسوب شده و پیگیری خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در صورتی که موجری بخواهد واحد خود را تخلیه کند باید مدرکی مبنی بر ازدواج فرزند خود و دادن ملک به فرزند ارائه کند. همچنین اگر صاحب ملک قصد تخریب و یا بازسازی واحد‌های خود را داشته باشد، در این صورت، مجاز به دریافت حکم تخلیه است.

او می‌گوید، امیدوار هستیم با ارائه تسهیلات ودیعه مسکن از طریق سامانه بتوانیم بخشی از مشکلات مستاجران در این حوزه را برطرف کنیم.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواست تا در خصوص رفع نگرانی مستاجران در حوزه بازار اجاره و کنترل  بازار مسکن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۳:۱۹ ۰۷ تير ۱۴۰۱
جرم تلقی شدن عالی ، سایتهای تبلیغ و صاحبان خونه هایی که قیمت بالا میزنند را مجرم تلقی کنند و پیگرد قانونی داشته باشند ، اما همین ودیعه که خودش محرک طمع و گرانی هست و پرداخت مبلغ قسطش هیچ تفاوتی با اضافه کردنهای صاحب خانه ندارد را لطف کنند تعطیل کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
اگر نظرات رومنتشرنمیکنید که بسیار حذف میکنید پیامها رو لطفا بخش نظرات روببندید شما فقط باید متن های حاوی تهمت افترا جملات رکیک و.....منتشرنکنید نه صحبتهای منصفانه وقانونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
یه سوال. مستاجر قبلی رفته ما میخواییم اجاره کنیم . اجاره جدید بر حسب ۲۵ درصد مستاجر قبل ایا.
یا نه نرخ جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۱
عمررررررا رعایت کنن موجرها.... عمررررررررررررررررا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
وام ودیع مسکن هیچ کمکی ب مستاجر نمیکنه بجای این کار املاکیهای مسکن را دربشونو تخته کنید 100درصد گرانی مسکن بخاطر املاکی های مسکن هست املاکی ها ی مسکن و صاحب خونه ها تو قیمت اجاره خونه نقشه گرونی دارن هر قیمتی دوست دارن میزارن مستاجرم باناامیدی دنبال خونه میگرده لطفا بنگاه های املاکی جمع آوری کنید تا قیمت مسکن ب ثبات برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
دروغی که هر ساله شاهد هستیم، قوانین همیشه به نفع سرمایه دارها صاحبان قدرت و ثروت نوشته میشود
مالکی که چندساختمان وچندین واحد دارد با پارتی بازی و استفاده از قانون های مدافع حق ثروتمندان هرساله مستاجرین را وادار به پرداخت های خارج از قانون میکند و این حرف ها و قوانین آبکی فقط مردم ضعیف را سرکار گذاشته و روزبه روز ناامیدتر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
جرات داری بیا پیگیری کن ، دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۱
هیچ نظری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
ایکاش یکی هم به گرانیهای دولت نه چندان محترم رسیدگی می‌کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
وام، مشکل امسال مستاجر ر و برطرف کنه که صد البته نمیکنه !!سال بعد چیکار کنه!!!هنوز قسط وام سال پیش تموم نشده کلی پول باز باید جور کنه بده به صاحب خونه !!! تورو خدا یک قانون بگذارید قراداد های اجاره دو ساله بشه که حداقل مستاجر نفس بتونه بکشه هر سال و هر ماه فقط باید جمع کنیم و نخوریم تاماه بعد اجاره رو بدیم و سال بعد بتونیم افزایش پول پیش رو بدیم به صاحب خونه ...این چه جهنمیه برای ما مستاجرا درست کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۱
این هم خواهد گذشت
آخرین اخبار