مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با ملخ مراکشی در یک هزار هکتار از مراتع انجام شد تا از هجوم آن‌ها به کشتزار‌ها جلوگیری شود.

محمد رضایی گفت: فعالیت ملخ‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی استان آغاز شده است.

او گفت: با ردیابی و پایش کانون­‌های ملخ و مشاهده این آفت، مبارزه شیمیایی با آن در استان آغاز شد هم اینک این آفت در شهرستان مانه و سملقان و بجنورد فعال شده است.

 رضایی گفت: ملخ‌هایی که در ارتفاعات و عرصه‌های منابع طبیعی در این استان مشاهده شده اند از نوع بومی و مراکشی محسوب می‌شوند که سالانه چندین روستا را درگیر می‌کنند و در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و فقر مراتع احتمال ریزش بیشتر ملخ در استان وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین ملخ بومی استان ملخ مراکشی است که دولت برای جلوگیری از هجوم آن به سطح کشتزار‌های هر ساله د سطح مراتع مبارزه شیمیایی دارد که تعلل در مبارزه با ملخ‌های مراتع، این وضعیت می‌تواند خسارات آفت را متوجه عرصه‌های زراعی و باغی کند.

رضایی گفت: اما ملخ بومی دیگری که سبز رنگ است نیز در مزارع و باغات استان وجود دارد که خود کشاورز باید با آن مبارزه کند.

او گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید کننده‌ها برای این نوع ملخ نیز طعمه تهیه و در اختیار کشاورزان می‌گذارد تا با این نوع ملخ نیز در سطح کشتزار‌ها و باغات به منظور جلوگیری از خسارت مبارزه شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی  گفت: ملخ سبز معمولا پس از برداشت غلات به سمت کشتزار‌ها و باغات حرکت خواهد کرد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از۲ میلیون تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می‌شود.

برچسب ها: مبارزه با ملخ ، غلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.