آیت الله ناصری گفت: حجت الاسلام و المسلمین دعایی هر روز از نجف اشرف به بغداد می‌رفت و زبان گویای انقلابیون در رادیوی بغداد بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با صدور پیامی ارتحال سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده دوره‌های پیشین مجلس را تسلیت گفت. 

در این پیام آمده است:

فقدان روحانی متواضع، مجاهد مبارز جناب حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی (رحمت الله علیه) را به رهبر معظم انقلاب، اصحاب رسانه، دوستداران و خاندان مکرم ایشان به ویژه همسر و فرزندان بزرگوارش تسلیت می‌گویم.

او می گوید: آن مرحوم در سال‌های خفقان با چه زحمتی در گرما و سرما هر روز از نجف اشرف به بغداد می‌رفت و زبان گویای انقلابیون در رادیوی بغداد بود، در راستای اجرای فرامین حضرت امام (ره) بدون آنکه کسی متوجه بشود خدمات بزرگی انجام داد و خستگی ناپذیر بود.

امام جمعه یزد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با ساده زیستی، بدون ریا و متواضعانه برای همه برادری مهربان و در خدمت امام و رهبری بود. خداوند رحمتش کند و با اجداد طاهرینش محشور نماید و به همسر و فرزندانش خیر و اجر عظیم عنایت فرماید.

حجت الاسلام و المسلمین دعایی در ۱۳۲۰ در یزد دیده به جهان گشود. پس از پایان دوران دبیرستان به حوزه علمیه کرمان رفت و فراگیری علوم دینی را آغاز کرد. سطوح اولیه حوزوی را در کرمان پشت سر گذاشت و پس از آن راهی حوزه علمیه قم شد.

او توانست در ۱۳۴۶ سطوح عالیه را به پایان برساند و در همان سال بود که تحت تعقیب عوامل رژیم شاه قرار گرفت و به همین خاطر مخفیانه به عراق رفت و ادامه تحصیلاتش را در عراق از سر گرفت. در آن زمان ماموران رژیم پهلوی تلاش‌های بسیاری برای بازگرداندن او به ایران انجام دادند، که به سرانجام نرسید.

دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار