معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان ذرات گرد و غبار در استان سبب شده تا هوای شهرکرد، برای گروه‌های حساس ناسالم باشد.

معصومه نوروزی گفت: با وزش باد به نسبت شدید، امروز و فردا، میزان ذرات آلاینده هوا تغییر می‌کند .

هم اکنون غلظت ذرات پی ام ده،  ۷۵ و غلظت ذرات پی ام دو و نیم، ۴۳ است.

ذرات PM۲.۵ ذرات ریزی هستند که اندازه آنها کمتر از ۲.۵ میکرومتر یا میکرون است، و یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا است.

به گفته خانم نوروزی، هم اکنون شاخص کیفیت هوا در شهرکرد ۱۱۴ است و دید افقی در مرکز استان به ۸ کیلومتر رسیده است.

در صورتی که شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ باشد، کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.


بیشتر بخوانید


نوروزی می گوید: طی دیروز عصر و دیشب، رشد ابر‌های همرفتی و وزش باد موقتی موجب خیزش گرد و خاک و رگبار و رعد و برق‌های پراکنده در بخش‌هایی از استان شد؛ برای مثال در بروجن رخداد رعد و برق به وقوع پیوسته است، اما بارش در هیچ یک از مناطق استان به ثبت نرسیده است.

امروز هم طی بعد از ظهر و شب رشد ابر‌های همرفتی وزش باد‌های نسبتا شدید و موقتی موجب خیزش گردوخاک به صورت محلی و رگبار‌های پراکنده همراه با رعد و برق در بخش‌هایی از استان انتظار می‌رود که موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

در ۲۴ ساعت گذشته بِن و سورشجان با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین مناطق استان گزارش شده است؛ شهرکرد هم با ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر یکی از خنکترین مراکز استان‌ها بوده است.

طی این مدت لردگان با ۳۶ درجه سانتیگران بالای صفر گرمترین جای استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار