یک ماهی می‌شود که شاهد روند کاهشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی هستیم.

۲ سال و ۱۰۵ روز از ورود مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا به زندگی مان می‌گذرد.

مهمانی که با خودش دردسر‌های زیادی آورد، قدرتش آنقدر زیاد بود که به راحتی انسان‌ها را به کام مرگ می‌کشاند، سبک زندگی مان را تغییر داد و ما را از عزیزانمان دور کرد.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: در زمان شیوع کرونا این نکته را دریافتم که اگر می‌خواهیم اطرافیانمان سالم بمانند اول باید به سلامتی خودمان اهمیت دهیم.

این روز‌ها تب و تاب این بیماری در بین مردم کمتر احساس می‌شود؛ چند وقتی می‌شود که آمار موارد فوت ناشی از کرونا در استان به صفر رسیده است و در شبانه روز گذشته تنها یک مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

محمودی راد رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: هم اکنون یک بیمار با علائم حاد تنفسی به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای در بیمارستان بستری است.

احمدی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: با رعایت کردن نکات بهداشتی، تزریق حداقل یک نوبت واکسن کرونا و تلاش شبانه روزی کادر درمان شیوع این بیماری در سطح جامعه کمرنگ شده است.

تخت‌های خالی بیمارستان حکایت از روز‌های آرام پرستاران و بیماران دارد همچنان امکان بازگشت بیماری وجود دارد اما زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با افرادی که علائم دارند می‌تواند در جلوگیری از انتقال بیماری موثر باشد.

هم اکنون شهری در نقشه کرونایی استان قرمز نیست، اما باید برای ریشه کن کردن کرونا همچنان تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.