رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه‌ای تاکید کرد ایران قصد ندارد سلاح اتمی بسازد.

«محمد اسلامی» امروز (دوشنبه) تاکید کرد در استراتژی ایران جایی برای تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد و آنچه گفته می‌شود فقط اتهامات بدخواهانه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مصاحبه با الجزیره گفت: تصمیم برای غنی‌سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد با مسئولان مربوطه است، اما بدون توجه به سرنوشت توافق هسته‌ای به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ساعتی پیش گروسی مدیرکل سازمان انرژی اتمی در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادعا کرد: ایران توضیح معتبری برای یافته‌های ما در سه مکان نامشخص ارائه نکرده است. این کشور باید بدون معطلی همکاری کند، در غیر این صورت تضمینی برای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش نخواهیم داد.

پیش‌تر، اولیانوف گفته بود ممکن است این نشست، پرتنش باشد. چرا که به جز مسائل جاری، موضوعاتی مانند توافق هسته‌ای در وین و جنگ اوکراین نیز محور گفتگو‌ها در نشست خواهد بود. انتظار می‌رود در این نشست، قطعنامه ضد ایرانی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تهیه کرده اند به بحث گذاشته شود. این قطعنامه به دنبال محکوم کردن کشورمان است و از ایران می‌خواهد به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

این اولین بار نیست که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رغم همکاری‌های همه جانبه ایران و بازرسی‌های همه جانبه این نهاد از برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، ادعاهایی علیه این برنامه مطرح کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۵:۴۱ ۲۵ تير ۱۴۰۱
هنوز نوبت به تسلیحات فراهسته ای نرسیده و ما هم هیچ قراردادی با هیچ کسی در این خصوص نخواهیم داشت. از دست سازمان انرژی اتمی هم هیچ کاری بر نمی آید. پادمان و ان پی تی و از این بامبولک بازیها خبری نیست که نیست. خودمان اختراعش کرده ایم و به کسی هم جوابگو نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۳:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم. اقای استراتژیست استراتژی یاد بگیر. سعی نکن از بزرگان مایه بگذاری. فرمایشات بزرگان را برای من تفسیر نکن. درس را از این کلام خدا بگیر. قبل از اینکه دیر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
تو باید از تمام منصب دولتی عزل میشدی . و دادگاهی میشدی به خاطر قصور و تقصیرهای راهبردیت در منصب جدید . نه اینکه تازه نطق بکنی . قو ه قضا ییه کجایی ؟
Germany
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
در استراتژی شما مدیران پول دوست و نجومی گیر
نه در در استراتژی ایران و ملت
همین حرف را گفتید که دشمن اینقدر پر رو شد
امنیت زمان حال با 1400 سال پیش تفاوت پیدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۹:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام بجای نطق ذلیلانه ، اعلام کن دروبین ها برداشته خواهند شد و هیچ اطلاعاتی در اختیار آژانس صهیونیستی قرار نمی گیرد . اگر نیاز باشد برای دفاع در جهان وحشی گری کلاهک هسته ای هم خواهیم ساخت .
Iran (Islamic Republic of)
یوسف حسن
۱۹:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
تمام کشورهای مخالف ایران دارای سلاح ھستای ھستن ...برای اینکه ازایران حساب ببرن باید سلاح داشباشیم مثل اونھا بلکه بهتر قوتر
آخرین اخبار