هراس رژیم صهیونیستی از حمله حزب الله به سکوی جدید استخراج گاز

رسانه‌های اسرائیلی از آماده باش ارتش این رژیم برای مقابله با حمله احتمالی حزب الله به سکوی جدید استخراج گاز از میدان کاریش خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از ترس و هراس این رژیم از اقدام حزب الله به حمله به سکوی جدید استخراج گاز در میدان کاریش در منطقه مورد منازعه بین لبنان و رژیم اشغالگر صهیونیستی سخن گفتند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه‌های اسرائیلی روز دوشنبه اعلام کردند ارتش اسرائیل برای اقدام حزب الله به منظور حمله به سکوی جدید استخراج گاز از میدان کاریش آماده می‌شود. این سکو را دیروز شرکت اکتشاف انگلیسی-یونانی انرژین در هشتاد کیلومتری شمال غربی حیفا نصب کرد.

کانال تلویزیونی اسرائیلی «کان» با توجه به هشدار‌های لبنان در خصوص هرگونه اقدام خصمانه اسرائیل در آب‌های مورد منازعه اعلام کرد تل آویو برای احتمال حمله به این سکوی گازی که حزب الله آن را انجام می‌دهد آماده می‌شود.

کان افزود سازمان‌های امنیتی اسرائیلی پس از آنکه محموله حامل سکوی نفتی متعلق به شرکت انرژین، بندر سنگاپور را به سمت اسرائیل در ماه مه گذشته ترک کرد جلسه ارزیابی اوضاع برگزار کردند.

کان اعلام کرد توافقنامه‌های امضا شده بین اسرائیل و شرکت انرژین بر این موضوع صحه گذاشته است که تأمین امنیت این سکو به عهده این شرکت است، اما مسئولیت برقراری امنیت منطقه آبی به عهده ارتش اسرائیل است.

این کانال تلویزیونی تصریح کرد نیروی دریایی اسرائیل برای تأمین امنیت منطقه با کشتی‌ها و زیردریایی هایش آماده می‌شود و اسرائیل در تلاش است سامانه گنبد آهنین مخصوص دریا را به منطقه منتقل کند.

شرکت انگلیسی یونانی انرژین دیروز این سکو را نصب و اعلام کرد استخراج گاز ظرف سه ماه آینده آغاز خواهد شد، اما رادیو اسرائیل اعلام کرد نیروی دریایی در حال محافظت از این سکوت است و تأمین امنیتش را از زمان خروج از کانال سوئز پس از خروج از سنگاپور به عهده گرفته است.

کمیسیون امور اقتصادی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) هفته گذشته تصویب کرد کشتیرانی در فاصله تا ۱۵۰۰ سکوی جدید گازی ممنوع است.

لبنان اقدام به نصب این سکو را در مرکز منطقه مورد اختلاف بین لبنان و فلسطین اشغالی محکوم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار