استاندار ایلام در نشست کمیته اربعین با حضور اعضا و مسئولین استانی گفت: ۶۰ درصد زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام تکمیل شده است.

حسن بهرام‌نیا با اشاره به تکمیل ۶۰ درصدی زیرساخت‌های اربعین در استان گفت: تلاش داریم با کمک ستاد اربعین مرکز و استان و همچنین با مساعدت آستان‌های معین ۴۰ درصد باقیمانده نیز تکمیل می‌شود.

او  در ادامه از افزایش اعتبارات اربعین خبر داد و گفت: ۸۰ میلیارد اعتبار اربعین بود که با پیگیری‌های انجام شده این عدد به ۱۶۰ میلیارد تومان افرایش یافت که این رقم نیز برای تکمیل زیرساخت‌ها تجهیز ناچیز است و تلاش داریم علاوه بر این اعتبارات از دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی و وزارتخانه‌ها کمک بگیریم.

استاندار ایلام سپس از نشست ستاد اربعین کشور در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهوری و اعضای ستاد در مرکز خبر داد.

بهرام نیا در ادامه به ایجاد هماهنگی‌های بیشتر و سهولت خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات بین فرمانداران مهران با بدره عراق خبر داد و گفت: وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور و معاون وزیر امور خارجه تا قبل از ایام اربعین در خصوص افزایش گیت ها، افرایش خدمات دهی و … با دولت مرکزی عراق رایزنی‌هایی خواهند داشت تا بتوانیم خدمت دهی شایسته‌ای به زائران داشته باشیم.

استاندار ایلام در ادامه مهمترین اولویت استان تا اربعین را تجهیز امکانات و ایجاد زیرساخت‌های این حوزه اعلام کرد و گفت: در این ایام برنامه داریم موضوع بهداشت و تامین غذای گرم و آب سرد را در دستور کار قرار دهیم.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.