مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: ۵۹۲ نفر از این استان ۳۱ خرداد از فرودگاه بوشهر به خانه خدا اعزام می‌شوند.

عبدالرسول رنجبر صبح دوشنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر گفت: به منظور اعزام حجاج استان بوشهر اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

او  با اشاره به اینکه از استان ۵۹۲ نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند عنوان کرد که در این راستا ۴۷۵ زائر و ۱۷ نفر عوامل اجرایی ۳۱ خرداد از فرودگاه بوشهر به خانه خدا اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر می‌گوید: طبق برنامه این حجاج در قالب پنج کاروان به مدت ۳۰ روز در عربستان اقامت دارند و با دو پرواز ۳۱ خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

رنجبر زمان بازگشت حجاج بوشهری از عربستان را ۳۰ تیر ماه اعلام کرد و گفت: مقدمات سفر حج برای اسکان و تغذیه مناسب حجاج به صورت کشوری در حال انجام است و رعایت موارد بهداشتی مورد تأکید و در اولویت قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر هم با بیان اینکه مراسم حج تمتع بزرگترین نمایش اتحاد مسلمانان در جهان است گفت: حج دارای حرکت منظم در یک مکان و زمان مشخص است که هیچ عبادت به این شکل وجود ندارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری حج را نقطه اتحاد مسلمانان دانست و بیان کرد که در مراسم حج تمتع انسجام و اتحاد مسلمانان جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

او با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای حج تمتع وجود ندارد عنوان کرد که مراسم حج سبب تقویت اتحاد مسلمانان جهان می‌شود که لازم است برای جلوگیری از مشکلات در حوزه‌های بهداشتی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.