نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای، فیلم «عنکبوت مقدس» را یک اثر سیاسی و «شب نامه سخیف» توصیف کردند.

این بیانیه خطاب به جاوید رحمان  گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد نوشته شده؛ نمایندگان ادیان الهی در مجلس، عنکبوت مقدس را حاصل «ذهن مشوش فردی ایرانی تبار و برآمده از زر استکبار» اعلام کرده‌اند که به اعتقادات و ارزش‌های مسلمانان و جمعیت شیعیان توهین کرده است.

عنکبوت مقدس از منتخبان نخل طلای جشنواره فیلم کن امسال، چندمین روایتی است که درباره سرگذشت «سعید حنایی» قاتل زنجیره‌ای اواخر دهه ۷۰ به نمایش درآمده؛ روایت‌ها نشان می‌دهد حنایی، که در رسانه‌ها به «عنکبوت» مشهور شده بود، نزدیک به ۱۶ زن خیابانی را پس از آنکه فریب داد، به خانه‌اش برد و به قتل رساند.

عنکبوت مقدس به گونه‌ای روایت شده که زهرا ابراهیمی در نقش یک روزنامه‌نگار، وارد دنیایی می‌شود که در آن قاتل عنکبوتی اقدام ناپسندش را انجام می‌دهد و وقتی سعید دستگیر و به اعدام محکوم می‌شود، افکار عمومی او را به یک قهرمان تبدیل می‌کند.

اعتراض‌ها به این فیلم زمانی آغاز شد که در پوستر این فیلم، شهر مشهد-محل وقوع قتل‌های قاتل عنکبوتی- به صورت شبکه‌ای مانند تار عنکبوت درآمده بود و در مرکزیت آن، حرم امام رضا(ع) قرار داشت. به علاوه، برخی به روایت نادرست از داستان سعید حنایی انتقاد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
مگه داستانش غیر واقعیته!؟ خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
امیدوارم پیام من توسط سایت منتشر شود
آقای گروسی با این اظهارات تند میخاد بگوید قدرتمندتر از سران آمریکا واروپاست...چرا گروسی برای اسرائیل وعربستان شاخ و شونه نمی کشد؟؟
چطور یک مدیر کل آژانس قدرت دارد با ملت۸۵میلیون نفری که حاضر است با یک اشاره از سوی رهبرش با سر بدود جهان رو فتح کند این یارو جاسوس قدرت دارد بگوید برنامه هسته ای ایران صلح آمیز نیست؟؟مگر ایران در چندین دهه وقت داشت بمب اتم بسازدیعنی اینقدر کار سخت بوده؟؟چطور این همه آمریکا و اروپا ما ایرانیان رو تهدید می‌کنند ما هرگز ادای بمب اتمی نکردیم ونگفتیم ما بمب اتم می سازیم؟؟..ای خدا...ای خدا....ای خدا....نمی تونم خوب بنویسم میگم اگر ما برنامه غیر صلح آمیز اتمی داشتیم آیا گروسی قدرت می کرد اینگونه با ملت ایران حرف بزند؟؟؟ هیچ فرد هیچ قدرتی هیچ مسئولی در جهان وجود ندارد کشور دارای برنامه اتمی غیر صلح آمیز رو تهدید کند...اگر ایران در چهل وسه سال گذشته فعالیتهاش غیر صلح آمیز بودن چرا از بمب اتم خود رونمایی نکرده؟؟؟آقای محترم تحت هیچ شرایطی فریب اظهارات گروسی رو نخورید تا ایشان مدیر است اصلأ به ایشان به درخواست‌های ایشان به نامهای که با امضای ایشان صادر وابلاغ می شود پاسخ داده نشود. تا حالا که ثابت نشده برنامه غیر صلح آمیز هسته‌ای داریم تحریم فلج کننده شدیم حالا اگر بفهمد برنامه غیر صلح آمیز داریم دیگه چه تحریمی نمانده چکار دیگه ای میخواستن بکنن نکردن؟؟؟
عجب...عجب... آقای گروسی به ما ملت ایران توضیح دهد برای رفع نگرانی‌ها ی 85میلیون ایرانی از دشمن خطرناک صهیونیستی که همین چندروز قبل سردار خدایی ما رو پذیرفت ترور کرده چه اقدامی برای بردن اسرائیل به. زیر نظر شورای حکام وام پی تی انجام داده؟؟؟چرا گروسی به رژیم جعلی نگفته باید ام پی تی رو بپذیرد چون ایرانیان میگن اسرائیل تهدید خطرناکی برای منطقه وکشور آنان است چون چند روز قبل یک سردار ایرانی رو ترور کردید چرا اسرائیل آدرس نمی‌دهد ایران کدام اسرائیلی رو ترور کرده تهدید گروسی پذیرفتنی نیست.ملت ایران نمی خواهند تحریم رفع شود زیرا اگر موشک وبرنامه هسته ای خودمان را جمع آوری ونابود کنیم رژیم صهیونسیتی به آنان می گوید نفت ایران رو نخرید تحریم ایران رو لغو نکنید پول وسلاح به نیروهای نیابتی خود می پردازد.می گویند اگر ایران پول بدستش برسد به ملت فلسطین و لبنان ویمن وسوریه وکشورهای مسلمان وشیعه جهان کمک می کند اسرائیل نمی تواند ملت غزه فلسطین رو از سراهش بردارد... همگان مؤظف هستند بر اساس مطالب بنده تصمیم گیری نمایند زره ای عقب نشینی نکنید حرف گروسی رو داخل سطل زباله دفن نمایید همگان بدانیم دشمن برنامه‌های بلندمدت تحریمی در سر می پروراند بله ظهور امام عصر عج الله درست است نزدیک شده.یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
سلبریتیا یه پل سالم پشت سرشون باقی نزاشتند. مقدسات و امنیت کشور و حتی مردم رو زیر سوال بردند. این فیلمهای مضخرف مردم ایران رو یه مشت وحشی عقب افتاده به دنیا معرفی می‌کنه. هیچ نقطه سفیدی از ایران نشون نمیدند به امید اینکه از یه مشت صهیونیست نژادپرست جایزه بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۰:۴۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
هیچ بنگاه تبلیغاتی نمیتونست مثل شما این فیلم رو تبلیغ و معروف کنه. آدم شک میکنه شاید سرمایه گذارش خودتون باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
#گرین _کارتتو_ زمین _بگذار
پول ایرانو توایران خرج کنیدسلبریتیهای دوزاری.بچه هاتونوایران بدنیا بیارید.اگه واقعاوطن پرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
#سلیریتی_ های_ دوزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
هر چی بیشتر بهش حمله کنید ولع مردم برای دیدنش بیشتر میشه! یک خورده عقل داشته باشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
اتفاقا مردم ببینند از سلبریتیها بیشتر بیزار میشند چون این فیلم دیگه فقط به حکومت و اسلام حمله نکرده بلکه حتی به خود کشور و مردم حمله کرده و مردم رو یه مشت وحشی نشون داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
پا روی حق نذاریم همه این ذهن های مشوش و مریض توسط خودمون تولید شدن . از همین خانم گرفته تا شبکه آمد نیوز و ... .
بهتره در مهار افکار زور بکار نبریم و با گفتگو به مصالحه برسیم و دشمن تراشی نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
یک پدر
۱۳:۲۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
بعضی از سلبریتی های نمک خور و نمکدان شکن هم متاسفانه حرمت بارگاه آقا امام رضا را نگه نداشتند و این فیم را با بازیگرش ستودند . هر چند بازی خانم امیرابراهیمی هم در این فیلم خوب بوده .اما بایستس دو کلمه هم از توهین این فیلم به مهربان امام هشتم مان نوشته می شد که نکردند . باشد بروید در اماکن مفخّرنمای اجنبی ، ایران مان را بد جلوه بدهید . خدایی هم اون بالا هست . دلمان را شگستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
بازیش خوب بوده؟ میدونستید این فیلم از نظر هنری کلا بی ارزش بوده و در رتبه آخر قرار داشته و به خاطر سیاسی کاری جایزه گرفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
هر اثری که شما نپسندید و حتی جایزه اسکار و کن بگیره دنبال بی ارزش کردنش هستید
شما برید سلام فرماندتونو بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی باغیرت
۱۳:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
تاکور شود آن چشمی که نتواند اوج سربلندی سلام فرمانده راببیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
باافتخارمیگیم سلام فرمانده.# گرین _کارتتو_ زمین_ بگذار#سلبریتی_ دوزاری
آخرین اخبار