مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت:خوزستان پارسال با ۷۵ مورد مرگ ناشی از برق در جایگاه دوم کشوری از نظر تلفات برق گرفتگی قرار گرفت.

سیدفرزاد حسینی گفت: پارسال در خوزستان ۶۱ مرد و ۱۴ زن بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

به گفته او، تعدادتلفات ناشی از برق گرفتگی در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال پیش از قبل از آن که ۹۱ نفر (۷۶ مرد و ۱۵ زن) بوده است ۱۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان  می‌گوید: با وجود کاهش قابل توجه تلفات برق گرفتگی در خوزستان، این آمار نسبت به سال گذشته در میان استان‌های کشور، از نظر تعداد تلفات برق گرفتگی رتبه دوم را دارد.

این مقام مسئول گفت: در سال گذشته، استان‌های تهران با ۱۲۵، خوزستان با ۷۵ و فارس با ۴۹ فوتی بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری با یک، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان هرکدام با ۶، قم و ایلام هر کدام با هفت فوتی کمترین آمار قربانیان برق گرفتگی را داشته‌اند.

آقای حسینی  بیشترین تلفات برق گرفتگی را در تابستان و اوج مصرف برق عنوان کرد و گفت: براساس آمار‌های موجود در سال ۱۴۰۰ بیشترین تعداد تلفات برق گرفتگی در خوزستان، تیرماه با ۱۵ فوتی گزارش شده است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان، با شروع فصل گرم سال و راه اندازی دستگاه‌های سرمایشی و سرویس کولر‌ها در فصل تابستان تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جدول آماری پزشکی قانونی افزایش می‌یابد.

او  ازعموم شهروندان خوزستانی خواست با توجه به فرارسیدن روز‌های گرم سال و راه اندازی وسایل سرمایشی، اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری وسایل سرمایشی و به طور کلی استفاده از وسایل برقی به کار گیرند تا با حوادث ناگوار رو به رو نشوند.

استان خوزستان از نظرمیزان مصرف برق، رتبه دوم کشور را بعد از استان تهران دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.