مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران به لزوم مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ های سیاه ریشه و مختلط تاکید کرد.

عبدالرحمن زاغی گفت: شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در تله‌های فرومونی ایستگاه‌های پیش آگاهی حوزه شهرستان‌های مرکزی مازندران در هفته اخیر افزایش یافت.

او می‌گوید:با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و وجود میزبان‌های مناسب اعم از هلو، شلیل، ازگیل ژاپنی و آلوچه برای ایجاد و گسترش کانون‌های آلوده، پایش مستمر هفتگی ایستگاه‌های پیش آگاهی و بازدید‌های میدانی به ویژه در باغ های سیاه ریشه و اطلاع رسانی به باغداران برای برداشت کامل تمامی میوه‌های رسیده و حذف کامل میزبان از دسترس آفت ضروری است.

به گفته زاغی در باغاتی که در تله‌های پیش آگاهی بیش از ۲ عدد مگس مشاهده شود با مشاوره و نظارت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی نسبت به نصب حداقل ۲۰ تا ۳۰ تله حاوی جلب کننده‌های غذایی بیولور، سراتراپ، سراتینکس برای شکار انبوه اقدام و در صورتی که تعداد مگس‌های شکار شده در تله‌های پیش آگاهی بیش از ۳ عدد باشد، طعمه پاشی برابر دستورالعمل انجام شود.

او می‌گوید: رعایت بهداشت کف باغ شامل حذف کامل علف‌های هرز، جمع آوری هرگونه میوه ریخته شده و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری خاک ضروری است.

با توجه به جمعیت پائین حال حاضر مگس میوه، اجرای روش‌های مذکور در کنترل مگس میوه موثر بوده و انجام کاور اسپری منوط به هماهنگی کامل با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.