رئیس گروه پژوهشی مرکز تحقیقات بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: می‌توانیم کالای هر تولیدکننده و صادرکننده بذر را ارتقا دهیم که به بهترین سود و درآمدزایی برسد.

رمضانعلی محمودی گفت: به‌عنوان زیرمجموعه مرکز تحقیقات بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، یک گروه پژوهشی در زمینه ماشین‌های تولید بذر راه‌اندازی کردیم که مشتمل بر پنج عضو هیئت علمی باتجربه و دو نفر از متخصصان ماشین‌های کشاورزی است که مهارت زیادی در تولید ماشین‌های کشاورزی دارند.

به گفته او مدت زماتی که بذر تولید و کشت می‌شود باید فرایندی به نام فراوری بذر را طی کند. طی این فراوری نیاز به ماشین‌هایی است که در گروه پژوهشی روی این ماشین‌ها اعم از ماشین‌های استخراج بذر کار می‌کنیم. فرض کنید بذر را از خیار جدا کنند. ماشین‌های خشک‌کن، ماشین‌های تمیزکن، ماشین‌های درجه‌بندی، ماشین‌هایی که بذر را پوشش‌دهی می‌کنند و ماشین‌هایی که شمارش و بسته‌بندی می‌کنند، مواردی هستند که در این گروه روی آن‌ها کار می‌کنیم.

رئیس گروه پژوهشی مرکز تحقیقات بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان می گوید هرگونه مشاوره یا نیاز به تولید این دستگاه‌ها باشد، می‌توانیم با تیم قوی که داریم، آن را انجام دهیم و حتی در اصفهان آن‌ها را تولید کنیم. اگر تولیدکنندگان هم با دستگاه‌هایی کار می‌کنند که با آن‌ها مشکلاتی دارند، می‌توانیم روی آن دستگاه‌ها کار و عیوب آن‌ها را برطرف و بهینه‌سازی‌اش کنیم، بومی‌اش می‌کنیم و درنهایت تحویل می‌دهیم.

محمودی متذکر شد: بذر یک کالای استراتژیک است. کشور ما اکنون در تولید اولیه بذر گام برداشته و بذر‌های هیبرید تولید می‌کند. بذر مانند محصولات دیگر باید فراوری شود تا به دست مصرف‌کننده برسد و بتواند با بهترین کیفیت و اطمینان کامل آن را مصرف کند. می‌خواهیم این حلقه گمشده را در این مجموعه کامل کنیم. نیاز‌های بومی را برطرف و حتی بذر تولید شده را با بهترین کیفیت صادر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.