با توجه به شرایط خشکسالی و وارد شدن آسیب به احشام، دامداران انتظار دارند، تسهیلات و اقداماتی به منظور نگهداری از چهارپایان شان فراهم شود.

محمد آلاله، مدیر کارگروه خدمات بیمه‌ای سازمان کشاورزی خوزستان در این خصوص گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران و جبران خسارت‌های آنها، بسته حمایتی ویژه‌ای برای دام‌های شهر‌های هویزه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه و بخشی از اهواز که از رودخانه کرخه سیراب می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

حمید مطرودی مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه نیز می‌گوید: ۷۰ درصد از پرداخت حق بیمه دام‌ها بر عهده دولت و ۳۰ درصد دیگر نیز به صورت مشارکتی بر عهده دامداران است.

او افزود: البته یکی از معایب طرح بیمه دام ها، در اولویت قرار داشتن دامدارانی است که بیش از ۵۰ راس گاومیش دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم در این باره خبر داد: امسال ۶۰ استخر شنا برای گاومیش‌ها در مناطق حوزه رودخانه کرخه ساخته شده و عملیات ساخت تعداد دیگری نیز در حال انجام است.

عبدالامیر نیرومند نصب سیستم‌های مه پاش را از دیگر اقدامات اجرا شده و در حال اجرا برای جلوگیری از خسارت ناشی از خشکسالی به دامداران عنوان کرد.

او گفت: همه دامداران و پرورش دهندگان دام سبک و سنگین با هر ظرفیت و تعداد، در حوزه آبریز کرخه در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه در حال بیمه دام‌ها در شعب بیمه صندوق کشاورزی هستند.

به گفته نیرومند؛ مقادیری از نهاده‌های مورد نیاز دامداران در قالب طرح توزیع رایگان علوفه توزیع شده، ضمن اینکه هر ماه با همکاری و مشارکت اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها نیز نهاده‌ها توزیع می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.