فدراسیون جهانی وزنه برداری امروز به یک ابهام بزرگ در مورد نحوه حضور ورزشکاران در رنکینگ کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس پاسخ داد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری چندی پیش اعلام کرد سیستم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بستگی به عملکرد خود وزنه‌بردار در مسابقات گزینشی دارد. بدین ترتیب وزنه‌برداران براساس رکورد مجموع که در مسابقات از خود به جای می‌گذارند در رنکینگ کسب سهمیه المپیک قرار می‌گیرند و به همین دلیل رکوردی که وزنه برداران در مسابقات گزینشی به ثبت می‌رسانند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

همچنین فدراسیون جهانی وزنه برداری در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد چنانچه ۲ یا چند وزنه بردار یک رکورد مجموع یکسان را در یک وزنه المپیکی ثبت کنند، هر کسی که زودتر به آن رکورد دست پیدا کرده باشد در رنگینیگ بالاتر قرار می‌گیرد.

با اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ شروع می‌شود و تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

فدراسیون جهانی وزنه برداری حضور ورزشکاران را در ۲ مسابقه گزینشی اجباری کرده و طبق آن چه در سیستم عنوان شده ورزشکاران باید در ۲ مسابقه قهرمانی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۲۳ و جام جهانی در سال ۲۰۲۴ شرکت کنند. چنانچه وزنه برداران در هر یک از ۲ رویداد حاضر نشوند، واجد شرایط برای شرکت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نخواهند بود.


بیشتر بخوانید


همچنین وزنه برداران به اختیار می‌توانند حداقل در ۳ رویداد مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲، قهرمانی قاره‌ها در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، رقابت‌های گرند پری ۱ و ۲ شرکت کنند، اما در مجموع باید در ۵ مسابقه گزینشی المپیک شرکت کرده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار