سخنگوی دولت:

افزایش حداقل حقوق بازنشستگان، یکی از بیشترین افزایش های ۲۰ سال پیش بود

علی بهادری جهرمی نوشت: افزایش حقوق سایرسطوح به صورت پلکانی و به‌نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است.

سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۷درصد افزایش یافت؛ یکی از بیشترین افزایش‌ها در ۲۰سال گذشته و نزدیک ۲۰درصد بالاتر از نرخ رسمی تورم. 

بنا به نوشته بهادری جهرمی در راستای عدالت و با حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌ها در بودجه۱۴۰۱، افزایش حقوق سایرسطوح به صورت پلکانی و به‌نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است.

افزایش حداقل حقوق بازنشستگان، یکی از بیشترین افزایش های ۲۰ سال گذشته بود

براساس مصوبه اخیر هیئت وزیران مقرر شد که در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

افزایش حداقل حقوق بازنشستگان، یکی از بیشترین افزایش های ۲۰ سال گذشته بود

وزیر کار در این باره گفته هیچ کدام از بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق کم‌تر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان دریافت نمی‌کند و حقوق بازنشستگانی که از حداقل بالاتر هستند کم‌تر افزایش پیدا می‌کند و معوقات فروردین و اردیبهشت با حقوق تیر و مرداد پرداخت خواهد شد.

به گفته حجت الله عبدالملکی، رقم ۶۵۰ هزار تومان برای کمک به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

بر اساس آمار سال قبل از مجموع جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، ۳۷ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۶۹ نفر بیمه شده و ۷ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۴۲ نفر مستمری بگیر هستند.

طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد باتوجه به افزایش‌هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
همه حرفها و دستورات دولتی دروغه دروغه فقط میخان صدا کسی در نیاد این صحبتهای تریبونی همه وعده وعید و دروغه با با ما دیگه از بس رفتیم با جیب خالی تو خیابون و ویترین مغازه ها رو دیدیم دست خالی برای خورد و خوراک روزانه برگشتیم خونه خسته شدیم این رسم مملکت داری نیست خودتون میگیرید بالای جهل تا پنجاه ملیون حقوق بقیه ملتم مردن به درک همه به زجر طلالت افتادن جز دو قشر یکی دولتی یکیم تعمییرکار و سوپ ری که پدر مردم از بی صاحبی مملکت در آوردن خدا لعنتشون کنه این نشد مملکت داری شدیم مرده متحرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
اتفاقا در ۲۴ سال اخیر افزایش ده درصدی نداشتیم اولین بار در طول ۲۴ ساله
شما حقوقهای سه میلیونی رو ۵۰ درصد اضافه کردید از مبلغش هم حرف بزنید که کلش چقدر شده حداکثر حداکثر هر نفر دومیلیون این زیاده؟! با ارز آزاد شده و گرانی صد درصد؟! دروغ که میگید مردم بیشتر از شما متنفر میشند بگید ببخشید خرج خودمون زیاده اختلاس داریم نمیتونیم ده درصد بیشتر بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۱ تير ۱۴۰۱
خدا لعنتان کند لااقل دروغ نگوید کمر بازنشستگان تامین اجتماعی را شکستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۱ تير ۱۴۰۱
هر چی ب بازنشستگان کمک کنید را دوری نمیره خدا همچی زو میبینه
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۹:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
حداقل دروغ نگویید یا بگویید بازنشستگان کشوری کمترین افزایش را داشته اند و در اصل حداقل150 درصد حقوقشان نسبت به تورم کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
هیت به اصطلاح محترم دولت،شما فقط میتوانید درباره افزایش حقوق کارکنان وبازنشستگان کشوری ولشکری تصمیم گیری نماییدزیرا درطول سی سال کارکرد یکنفر درشرکتها یا موسسات غیر دولتی مشمول قانون کار وبیمه تامین اجتماعی شما بعنوان دولت هیچگونه کمک ویاارفاقی به هیچ شخصی از این افراد نمی نماییدپس چطور میشود که موقع بازنشستگی که میرسد سر وکله شما دولتمردان پیدا میشود ودایه دلسوزتر از مادر میشوید،صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان تامین اجتماعی وبیمه شدگان آن میباشدو هیچ ربطی به دولت ندارد بجز در مواردی که دولتهای گذشته وفعلی برای دست درازی به آن خود رامودی این صندوق میدانند.شما بااینهمه سطح تحصیلات بالا چگونه معادله نرخ تورم را برای شاغلین وبازنشستگان تعریف میکنید(تورم برای شاغلین بیش ازحداقل بگیر 37/5 درصد وبرای بازنشستگان 10 درصد)واسمش را میگذارید عدالت محوری؟چرا اینقدر اسرار داریدبه فهم وشعور این مردم رنج کشیده توهین کنید؟،این نسل از بازنشستگان همان هایی هستند که هم در دوره انقلاب وهم در دوران جنگ تحمیلی وهم در دوران سازندگی بیشترین جانفشانی ها رابرای انقلابشان انجام دادن،شما از آنجاییکه توان افزایش حقوق بازنشستگان صندوقهای تحت نظر دولت راندارید چرا به حق وحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دست درازی میکنید؟طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق سالیانه برای بازنشستگان ومسمتری بگیران باید مطابق نرخ تورم باشدحال اینکه نرخ تورم درسال گذشته بیش از 40 درصد بوده ودر سه ماهه اول سال جاری نیز بیش 50 درصد به آن اضافه کرده ایدو بعد افزایش حقوق بازنشستگان 10 درصد میباشد؟ پس بهتر است که مثل کبک سرتان زیر برف نکنید چون ما حقمان را خواهیم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۵:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
آقای رییسی معلول شدید جسمی حرکتی که جز مادرش پرستاری نداره حقوق بگیر نجومی نیست که مستمری اش را از برج ١١ پارسال قطع کردی همیشه می ترسیدم بگم صد رحمت روحانی که عمر دولتش که پدرم مرحوم شد و چندر حقوقش به من رسید اما مستمری بهزیستی ام رو قطع نکرد؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
با این روشی که در پیش گرفتین بی عدالتی دارین رواج میدین وحشتناک . برای همه کارمند و بازنشسته افزایش 10 درصد در نظر گرفتین ولی برای کارگر 38 درصد مگه فرقی می کنه تورم برای کارگر و کارمند و باز نشسته . شرکت های بزرگ هم از این خلا سو استفاده کرده و برای پرسنل خودشون 38 درصد حقوق اضافه کردند . شرکت فولاد - گاز - نفت - و غیره ....... جمع کنید این مدل اضافه حقوق را . کسانی که حقوق های بالا می گیرند 38 درصد اضافه و بقیه 10 درصد . احسنت به دولت انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۱۰:۲۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
برای اعمال عدالت بی عدالتی چرا؟
حداقل بگیر حقوقش باید بیش از اینم اضافه گردد.ولی چرا امثال منی که 30 سال بالاترین حق بیمه را پرداخت کردیم باید فقط 10% افزایش داشته باشیم؟ آیا تورمی که بخاطر بی عرضگی شما کمر ملت را خم کرده 10% بوده؟ اصلا" شما دولت مردان چکاره اید که در مورد بازنشسته تامین اجتماعی میخواهید نظر بدید و تصمیم بگیرید؟ مگر جز این است که همیشه دستان آلوده اتان همیشه در این صندوق فرو بوده تا کسری و ..... خودتان را از آن تامین کنید؟
منه بازنشسته که الان بچهام بزرگ شدن ، ازدواجشون، تحصیلشون؛ اجاره خونشون و...... هزینه میخواد چطور با 10% از عهده این همه فشار بر بیام.
منه بازنشسته افزایش حقوق نمیخوام ، کافیه عرضه داشته باشین نزارین تورم دریافتی و ارزش ریالی حقوقمان را کاهش دهد.
خون به دلمون کردین با این تصمیمات عوام فریبانه ، خدا به حق سید الشهدا ازتون نگذره که با این تصمیمات آبکی و به ظاهر هواداری از قشر آسیب پذیر دارین خون به دل ما میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
گرونیهای اخیر هم تو این ۲۰ سال بینظیر بود اصلا ما رو چی فرض کردی پول نفت ملت کجاست ایران واگذار کردی حیاط خلوت اتباع افغان عراق مگه کشور ارث پدرتون خرج سوریه واین کشورهای جهان آخر میکنید بعد هم گردن جنگ روسیه و اوکراین می اندازید تعطیل کنید بذل و بخشش به این اجنوی هارو
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
ما بازنشستگان کشوری هم به افزایش ده درصدی حقوقمان معترضیم .اصلا دور از انصاف است که حقوق بازنشستگان کمتر از تورم افزایش پیدا کند فرقی هم نمیکند بازنشسته تامین اجتماعی باشد و یا رسمی کشوری. همینجا حرف دلم را به کل تیم اقتصادی و مشاورین اقتصادی دولت بگم کارتون در همه موارد مشکوک میزنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
البته کشورها حقوق بالا دارند مزایا دارند پاداش بازنشستگی ده برابر ما گرفتند ما رو سالانه سنوات میدند مثل شما به آخرین حقوق یدفه نیم میلیارد نمیدن
آخرین اخبار