امام جمعه موقت مشهد گفت: اتحاد و همبستگی مردم و مسئولان سرعت رشد انقلاب را بیشتر می‌کند و به نظام استحکام می‌بخشد.

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی گفت: اتحاد و همبستگی جهان اسلام از جمله موضوعات مورد تاکید امام(ره) قرار داشت، اگر ملت ایران و مسوولان در این مسیر حرکت کنند، استحکام نظام و سرعت رشد انقلاب بیشتر می‌شود تا به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود.

او گفت: طرفداری از مظلومان و مستضعفان، تلاش برای آزادی قدس شریف و نابودی صهیونیست، استکبار ستیزی و تلاش برای استقلال و خودکفایی همه جانبه کشور از جمله مواردی است که امام خمینی (ره) به عنوان صراط مستقیم این ملت معرفی کرده است.

امام جمعه موقت مشهد گفت: دفاع از مظلومان در برابر ستمگران در همه جای دنیا ، توجه به جایگاه و نقش مردم و اجتناب از اشرافی گری و تجملات، تلاش برای رفع تبعیض و همچنین تلاش برای ریشه کن کردن فقر و فساد و حاکمیت معنویت، اخلاق و پایبندی مردم به معارف اهل بیت(ع)، ولایتمداری، فقاهت و اجتهاد از دیگر موضوعات مورد تاکید امام در صراط مستقیم بوده است.

او گفت: ایشان سیاست را وارد زندگی روحانیت کرد و انرژی متراکم ملت که اسیر فرهنگ غرب و برداشت غلط از دین بود را آزاد و این انرژی را هدایت کرد، دست قدرت خدا هم به یاری امام(ره) و ملت آمد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شد.

حجت‌الاسلام‌ فرزانه گفت: تشکیل حکومت اسلامی به جز در زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) در تاریخ اسلام سابقه نداشت و در کشور ما با رهبری امام(ره) ایجاد شد و باید قدر این نظام را بدانیم و اکنون تمام فرصت ها برای رشد علمی، معنوی، اخلاقی و تکامل در همه ابعاد وجودی انسان فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.