مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: یک مصدوم و ۲ همراه او پس از ۲۳ ساعت تلاش از منطقه یکه دار ارتفاعات زیارت گرگان نجات داده شدند.

 قاسم غریب آبادی گفت: ساعت ۱۵:۴۵ روز جمعه ۱۴ خرداد ماه آسیب دیدگی یک مرد ۶۲ ساله در ارتفاعات جنوبی زیارت گرگان، محدوده بین چمازچال و یکه دار شهرستان گرگان به سامانه تلفنی ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان  اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: پس از بررسی و با توجه به صعب العبور بودن منطقه، یک تیم ۳ نفره از نیرو‌های متخصص جست‌وجو و نجات در کوهستان  برای امداد رسانی به فرد حادثه دیده به همراه بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شدند.

او گفت: بالگرد اورژانس به علت نداشتن شرایط فرود مجبور به بازگشت شد و تیم‌ها به صورت پیاده از طریق روستای زیارت عازم منطقه شدند.

به گفته‌ غریب آبادی امدادگران پس از گذر از مسیر‌های سخت و صعب العبور و جنگلی ساعت ۶:۴۲ صبح امروز به مصدوم دسترسی پیدا کردند.

او گفت: افراد گرفتار سه مرد بودند که ۲ نفر از آن‌ها از وضعیت جسمی خوبی داشتند، اما مرد ۶۲ ساله از ناحیه پای راست آسیب دیده و ضعف و بی حالی داشت.

مدیرعامل هلال احمر گلستان گفت: نجاتگران مصدوم را با حمل عصایی به پایین دست و محل امن منتقل کردند.

غریب آبادی ادامه داد: در این عملیات ۳ تیم شامل ۱۰ نجاتگر با بکارگیری دو دستگاه آمبولانس و خودروی کمکدار مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از گردشگران خواست با تجهیزات و آگاهی لازم نسبت به مسیر‌ها به مناطق گردشگری و جنگلی سفر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.