رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که عربستان در شرف بازگشایی گسترده حریم هوایی خود به روی خطوط هوایی رژیم صهیونیستی است.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند عربستان سعودی در شرف بازگشایی گسترده حریم هوایی خود به روی خطوط هوایی این رژیم است و این اقدام را در چارچوب یک توافق سعودی_صهیونیستی_آمریکایی انجام داده و بخشی از یک توافق عمیق‌تر و روند سیاسی جامع تر است.

به نوشته روزنامه «اسرائیل هیوم»، در ازای این اقدام، به تل آویو برای انتقال جزایر تیران و صنافیر به حاکمیت عربستان چراغ سبز نشان خواهد داد.

این روزنامه نوشته است که ارتباطات بین تل آویو، ریاض و واشنگتن در مراحل بسیار پیشرفته‌ای است، اما هنوز توافق نهایی حاصل نشده است.

 منابع صهیونیست معتقدند که «تعویق سفر جو بایدن به منطقه از تاریخ اولیه در پایان این ماه به ماه آینده، به تمایل آمریکا برای دستیابی به توافق جامع و بلندمدت بین سه کشور مرتبط است.»

روزنامه «اسرائیل هیوم» با ادعای ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان، کسی است که در درجه اول برای روند عادی سازی فشار می‌آورد.

در همین زمینه، روزنامه «جروزالم پست» انتظار داشت که رئیس جمهور آمریکا در سفر آتی خود به خاورمیانه، «ترتیبات امنیتی جدیدی را اعلام کند که به مصر اجازه می‌دهد کنترل جزایر تیران و صنافیر در تنگه تیران را به عربستان سعودی واگذار کند. این روزنامه گزارش داد که عربستان سعودی به خطوط هوایی رژیم صهیوینستی اجازه پرواز در حریم هوایی خود را خواهد داد.

همانطور که ماه گذشته برای اولین بار در وب سایت آکسیوس گزارش شد، دولت بایدن برای دستیابی به توافق بین دو طرف تلاش می‌کند. اخیرا در رسانه‌های صهیونیستی صحبت‌های زیادی درباره تحول در روابط عربستان و این رژیم منتشر شده و مشخص شده است که زمینه برای یک «رویداد دیپلماتیک بین دو طرف با ابعاد فوق‌العاده اقتصادی و امنیتی» فراهم شده است.

پیش از این نیز حساب کاربری «الاصلاحیون السعودیون» با انتشار پیامی در توئیتر فاش کرد عبد الله العوده، فرزند سلمان العوده تاکید کرده است عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر بهایی است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به منظور دیدارش با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بهبود روابط با این کشور پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار