مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: اجرای طرح عادلانه سازی و اصلاح نظام یارانه‌ها گامی به سوی گسترش عدالت و رفاه اجتماعی است.

وحید خداپرست گفت: دولت سیزدهم براساس نظر صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی با اجرای طرح اصلاح توزیع یارانه کالا‌های اساسی، اقدام عملی و مهم در راستای مبارزه با قاچاق و فساد، رانت، تبعیض و همچنین تحقق عدالت اجتماعی و حل مشکلات پیش آمده به دلیل توزیع ارز ترجیحی برداشته است.

او گفت: تأمین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم تاکنون خوب پیش رفته و در روز‌های آتی نیز وضعیت بازار استان فارس براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار این استان بهتر خواهد شد.

خداپرست گفت: اجرای صحیح طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها به رفاه اجتماعی منجر خواهد شد، دولت مردمی سیزدهم با اجرای این طرح به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها و تقویت دهک‌های پایین جامعه است و این تصمیم شجاعانه و راهبردی برای توسعه اقتصادی کشور لازم و اساسی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها را سیاست مهم دولت بر مبنای عدالت محوری دانست و گفت: توزیع ثروت و منابع باید به افزایش سطح رفاه اجتماعی در میان مردم منجر شود در حالی که با توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی دقیقا مخالف این هدف گام برداشته و بی‌عدالتی شدید را در جامعه به همراه داشت.

خداپرست، هماهنگی و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای نظارت و کنترل دقیق بازار در شرایط کنونی و اجرای بهتر طرح اقتصادی مهم دولت را خواستار شد و گفت: این طرح مردمی بنا بود که در سال‌های گذشته اجرایی شود، اما عملیاتی نشد، ولی دولت مردمی سیزدهم با جسارت و شجاعت برای تحقق عدالت اجتماعی آن را اجرا کرد تا فاصله طبقاتی در جامعه کاهش یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هزاران میلیارد تومان از جیب مردم برداشته و تنها قشری اندک در مزایای آن سهیم بودند.

خداپرست گفت: در پی تخصیص ارز دولتی شبکه ناسالم دلالی و قاچاق به وجود آمده بود که محصولات را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد، اما آن را به قیمت آزاد به دست تولیدکننده می‌رساند.

او گفت: میزان هزینه مصرف و خرید خانوار‌های ضعیف و ثروتمند که تفاوت زیادی در میزان درآمد با هم دارد در توزیع یارانه بصورت مستقیم تاثر داشت و قبل از مردمی سازی یارانه‌ها، افراد ثروتمند با استفاده بیشتر از کالاها، یارانه بیشتری دریافت می‌کردند و اقشار ضعیف جامعه نیز به خاطر مصرف کمتر از یارانه کمتری نیز بهره می‌بردند.

منافع مردمی سازی و اصلاح نظام یارانه‌ها در کاهش فاصله طبقاتی

او، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را به زیان آحاد مردم و خصوصا قشر ضعیف جامعه عنوان کرد و گفت: در طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، صد در صد یارانه به مردم در دهک‌های اول تا نهم تعلق می‌گیرد بدین نحو که حدود ۹۰ درصد مردم به ازای هر نفر ۴۰۰ و یا ۳۰۰ هزار تومان بصورت ماهانه دریافت می‌کنند و حدود ۱۰ درصد از مردم نیز شامل قشر ثروتمند جامعه هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

خداپرست از نخبگان جامعه، کارشناسان، متخصصین حوزه اقتصاد و خصوصا اصحاب رسانه این استان در راستای آگاهی رسانی به جامعه در خصوص مزایای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و طرح مهم اقتصادی دولت درخواست کرد تا همگان را از منافع مردمی این طرح آگاه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.