رسانه‌های آمریکایی از وقوع تیراندازی در ایالت های آریزونا و فیلادلفیا با تعدادی کشته و زخمی خبر دادند.

به گفته پلیس، یک دختر ۱۴ ساله بامداد امروز در جریان تیراندازی به مردم در یک مرکز خرید در شمال غربی شهر فینیکس مرکز ایالت آریزونای آمریکا کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ای بی سی، گروهبان اندی ویلیامز به خبرنگاران گفت که ۹ نفر پس از تیراندازی در ساعت ۱ بامداد به بیمارستان منتقل شدند. دختر ۱۴ ساله پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد، ۷ زن دچار جراحات شدند که حال دو نفر آن‌ها به دلیل جراحات شدید وخیم است.  مجروحان بین ۱۷ تا ۲۴ سال سن دارند.

 ویلیامز گفت تاکنون هیچ مظنونی شناسایی نشده و هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.  در حالی که همه از منطقه  در حال فرار بودند گلوله‌های زیادی به سمت این جمعیت شلیک شده است.

او گفت: این تیراندازی حدود یک ساعت پس از آن رخ داد که بر اساس گزارش پلیس، یک پسر نوجوان در بیرون از خانه خود در حدود سه بلوک آنطرف‌تر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. هنوز مشخص نیست که آیا این دو تیراندازی با هم مرتبط هستند یا خیر.

کیت گالیگو، شهردار فینیکس در توییتر به این تیراندازی واکنش نشان داد و گفت: «به نظر می‌رسد نمی‌توانیم یک روز را بدون تیراندازی دسته‌جمعی دیگر بگذرانیم. زمان تمام شده است. تغییر باید اکنون اتفاق بیفتد.»

تیراندازی در خیابان جنوبی فیلادلفیا ۳ کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشت

پلیس فیلادلفیا می‌گوید چندین تیرانداز در حال تیراندازی به سمت جمعیت دیده شده اند.

بازرس دی اف پیس در یک کنفرانس خبری صبح یکشنبه گفت: مظنون اسلحه خود را رها کرد و متواری شد. حداقل دو اسلحه از صحنه کشف شد که یکی از آن‌ها یک خشاب بزرگ داشت.

در مجموع ۱۴ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. از این قربانیان، سه نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند. قربانیان کشته شده شامل دو مرد و یک زن هستند.

از آغاز سال جاری میلادی بر اساس آرشیو‌های خشونت ناشی از سلاح، بیش از ۲۳۰ مورد تیراندازی با شمار تلفات زیاد در آمریکا روی داده است. ۲۰ مورد از آن‌ها پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی در شهر یووالده در تگزاس روی داده اند. ۱۰۵ نفر هدف گلوله واقع شده اند و ۱۷ نفر کشته شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
پسر من سه ماه دیگه میره کالیفرنیا از رفقاش که اونجان پرس و جو کرده میگه 6 به بعد شهر میشه تگزاس و هیشکی نباید موبایل و لب تاپ و چیزای گرونقیمت دستش باشه
Iran (Islamic Republic of)
وکیلی
۱۲:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
دولت آمریکا باید به هر ایرانی یا مهاجر که در آمریکا زندگی میکند مبلغی تحت عنوان حق توحش پرداخت کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
گل گفتی
آخرین اخبار