ساخت و تحویل ۱۱۷۲ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ توسط کمیته امداد لرستان

مدیرکل کمیته امداد لرستان، گفت: سال ۱۴۰۰ کلید ۱۱۷۲ واحد را تحویل مددجویان دادیم که الان ساکن آن هستند، روش ما این است که بخشی را خودمان انجام داده و بخشی را با نهاد‌هایی مانند بنیاد مسکن، سپاه و بنیاد علوی مشارکت کنیم.

جلال شیخ‌پور گفت: مبحثی که سال گذشته دنبال کردیم و در سال ۱۴۰۱ نیز آن‌را مجدانه دنبال می‌کنیم، بحث تأمین مسکن مددجویان است.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ کلید ۱۱۷۲ واحد را تحویل مددجویان دادیم که الان ساکن آن هستند، روش ما این است که بخشی را خودمان انجام داده و بخشی را با نهاد‌هایی مانند بنیاد مسکن، سپاه و بنیاد علوی مشارکت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به فعالیت این نهاد در دو بخش روستایی و شهری، عنوان کرد: عمده فعالیت ما در سال گذشته روی روستا‌ها بود، چون در تأمین زمین مورد نیاز آن مشکلی نداریم، اما بخشی از فعالیت‌های ۱۴۰۱ ما تأمین مسکن شهری است.

شیخ‌پور گفت: ما در بخش شهری با محدودیت زمین مواجه هستیم، دنبال می‌کنیم اگر زمین در اختیار ما قرار بدهند، بخش مسکن شهری نیز فعال‌تر می‌شود، که به جدیت دنبال آن هستیم.

وی افزود: در بخش مسکن اگر زمین به ما بدهند خودمان می‌سازیم، اما اگر در طرح نهضت ملی مسکن به ما سهمیه بدهند، بخش آورده را ما می‌دهیم.

شیخ‌پور، تأکید کرد: بخش مسکن یکی از کار‌های اولویت‌دار ماست، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی مددجویان ما به اراحتی نمی‌توانند صاحب خانه شوند، بنابراین ما تمام تلاش خود را برای کمک به آن‌ها انجام می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان، بیان کرد: در نظر داریم در شهرستان ازنا مجتمع اقتصادی راه‌اندازی کنیم، که این طرح به محض آماده سازی زیرساخت‌ها توسط شهرداری ازنا آغاز می‌شود که در این طرح می‌توان بالای ۲۰۰ واحد را ساخته و در اختیار مردم قرار داد.

وی با اشاره به این‌که جدیداً ۳۰۰ واحد را کلنگ‌زنی کرده و در حال ساخت آن‌ها باهمکاری سپاه هستیم، عنوان کرد: ما با شناسایی‌هایی که انجام دادیم بخشی از منابع را تأمین کرده، بنیاد مسکن در حال آماده کردن تسهیلات بوده و قرار شد سپاه پاسداران کار ساخت آن‌ها را انجام دهد و بنیاد مستضعفان به ازای هر واحد ۱۰ تن سیمان بدهد که کلنگ زنی آن انجام شده است.

شیخ‌پور عنوان کرد: اولویت‌هایی ما در هم‌افزایی با نهاد‌هایی مانند سپاه انجام امور در مناطق دوردست در تمام نقاط استان بوده که تأمین و انتقال معادن سخت است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: اولویت اول خدمت ما نیز در مناطق محروم و حاشیه‌نشین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار