مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت مردم به عنوان یک ابر وزارت با شرح وظایف مختلف، خدمت به مردم را به عنوان، ولی نعمتان نظام در سر لیست برنامه‌های خود قرار داده است.

حامد آرامش گفت: در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عمدتا فعالیت‌ها در سه بخش تعاون، اشتغال و روابط کار متمرکز است و هرکدام از این بخش ها، زیر شاخه‌های متنوع و زیادی را نیز تحت پوشش دارند.

او از فعالیت دو هزار و ۵۰۰ تعاونی در سیستان و بلوچستان خبر داد .

آرامش گفت: رویکرد معاونت امور تعاون وزارت مردم در دوره جدید بر احیای تعاونی‌های راکد و کمک و حمایت از تعاونی‌های مولد استوار است و ما نیز در استان تلاش خود را برای اجرای اهداف عالیه وزارت متبوع در این حوزه بکار گرفته ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در خصوص برنامه‌های بخش اشتغال استان در  امسال گفت: ۲۸ هزار نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ است که با هم افزایی بین دستگاهی و حمایت مسئولان استانی امیدواریم بیش از این آمار نیز اشتغالزایی را در این خطه از کشور شاهد باشیم.

او گفت: در حوزه روابط کار با وجود گسترش کرونا ویروس و آسیب‌های اقتصادی به بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی در استان، شاهد کاهش درخواست‌ها به مراجع حل اختلاف کار بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران امسال هم اشاره کرد و گفت: این افزایش حقوق به منظور افزایش قدرت خرید مردم و کاهش فاصله طبقات اجتماعی انجام شد.

آرامش در خصوص طرح نظام عادلانه سازی یارانه‌ها هم گفت: کشور به این جراحی اقتصادی نیاز داشت و دولتمردان توانستند‌های رغم چالش‌هایی که وجود داشت، این طرح را بخوبی اجرا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.