مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از احداث و تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال تا پایان امسال خبر داد.

رسول سواری گفت: برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب بطول ۱۹ کیلومتر از تمامی ظرفیت‌های داخلی، استانی و ملی استفاده شده است.

او تامین آب پایدار از مهمترین نیاز‌های صاحبان صنایع مستقر در شهرک صنعتی گلپایگان است که با تکمیل طرح شبکه جمع آوری، این مهم تحقق پیدا می‌کند گفت: احداث تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی از جمله برنامه‌های این شرکت برای کاهش معضلات زیست محیطی واحد‌های تولیدی است.

سواری می‌گوید: توسعه شهرک‌های جدید با مشکل کم‌آبی اصفهان در تناقض است، شهرک‌های جدید بر سه مبنا ایجاد می‌شود و در این زمینه شهرک‌های صنعتی جدید باید برای تامین آب نسبت به خرید پساب شهر‌های مجاور اقدام کنند.

در این زمینه تا امروز تفاهم‌نامه اجرای شبکه پساب درون‌شهری و ایجاد شبکه تصفیه‌خانه و استحصال برای ۱۲ شهرک امضا شده است که این میزان سرمایه‌گذاری به ارزش سه هزار میلیارد تومان در بازه زمانی پنج ساله انجام می‌شود.

به گفته او با این اقدام می‌توان استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی را به کمترین حد ممکن برسانیم و معضل جمع‌آوری پساب شهر‌ها را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان: گفت تقویت زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی منجر به رشد جذب سرمایه گذاران بخش تولید خواهد شد.

۷۵ مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آن‌ها ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده است.

اصفهان با ۱۲ هزار هکتار از نظر تعداد و اراضی شهرک‌های صنعتی مقام نخست را در کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.