کتابخانه امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس محلی معنوی و سراسر آرامش است که روزانه ۲۵۰ نفر به صورت حضوری از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

کتابخوانی یکی از مهمترین ضروریات جامعه است و افراد باید به سمت کتاب سوق داده شوند.

ایجاد فضای مناسب برای کتابخوانی لازمه استقبال افراد از کتاب است و در طبس، فرهنگسرای حسین بن موسی الکاظم (ع) مکان خوبی برای کتابخوانی است.

در کتابخانه این فرهنگسرا، کتب به صورت فیزیکی و دیجیتالی در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

برای رفع خستگی، زیارت می کنیم

یکی از نوجوانان حاضر در این کتابخانه گفت: محیط آرام کتابخانه و نزدیک بودن این مکان به امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، شرایط خوبی را برای افراد فراهم کرده است.

او گفت: دانش آموزان کنکوری پس از مطالعه و برای رفع خستگی، به امامزاده می‌روند و زیارت می‌کنند که چاشنی شدن معنویت با مطالعه، خود عاملی برای موفقیت بیشتر است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از افراد حاضر در این کتابخانه گفت: فرصت کرده ام تا در خود کتابخانه مطالعه داشته باشم و اگر چنین فرصتی نباشد، از منابع دیجیتالی استفاده می‌کنم.

او گفت: مجموعه این کتابخانه، کتب را امانت می‌دهد و در صورت درخواست، پیک موتوری آن را به درب منازل می‌آورد.

وجود ۱۵۰ میلیون کتاب و مقاله به صورت دیجیتالی

تقوی مدیر کتابخانه حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس گفت: در این کتابخانه ۶۳ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف وجود دارد.

او گفت: علاوه بر کتب فیزیکی، بیش از ۱۵۰ میلیون کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف از جمله فارسی و انگلیسی به صورت دیجیتالی در اختیار اعضا قرار دارد.

تقوی گفت: این مجموعه ۲۰ سالی می‌شود که به ارائه خدمت می‌پردازد و بزرگترین کتابخانه شهرستان طبس به شمار می‌رود.

مدیر کتابخانه حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس گفت: این کتابخانه ۱۲ هزار عضو دارد که ۶۰ درصد آن‌ها فعال هستند و روزانه ۲۵۰ نفر از خدمات کتابخانه استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.