نمایشگاه‌ها؛ بزرگترین منبع عایداتی افغانستان

رئیس نمایشگاه‌ های وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: این ریاست سال‌گذشته بیش از ۳ میلیون افغانی عواید داشته که با تجدید قراردادهای صالون‌های ۱۶ گانه‌ ای این اداره، می‌توان عواید سال‌ جاری را به بیش از ۵ میلیون افغانی افزایش داد.

احسان الله پذیر در مورد طرح‌ها، اهداف و فعالیت‌های این ریاست معلومات مفصل ارایه کرده، در مورد برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و ایجاد مراکز دایمی نمایشگاه‌ها؛ خواستار حمایت از این وزارت شد.

او گفت: قرار است نمایشگاه‌ بهارنو و نمایشگاه‌ های فرهنگی و اقتصادی در کابل، نمایشگاه‌ تجارتی زون غرب درهرات، نمایشگاه‌ جشن استقلال به سوی خودکفایی در کابل، نمایشگاه‌ی تجارتی زون شمال در بلخ، نمایشگاه‌های محصولات و تولیدات داخلی در ننگرهار و نمایشگاه‌های محصولات و تولیدات داخلی در قندهار برگزار گردد.

همچنان معاون امور صنعت و تجارت طالبان برای این وزارت در رابطه به تحقق برنامه‌ها گفت: پیش از همه همکاری ها، تشریک مساعی و کار گروپی از مسائل خاصی است که طالبان، توجه خاصی به آن دارد.

مولوی جمال تأکید کرد که نمایشگاه‌ها؛ منبع بزرگ عایداتی کشور است، لذا در کنار تمرکز روی بلندبردن عواید، مسئله شفافیت و دلگرم ساختن تجار و سرمایگذار به سرمایگذاری در کشور از اولویت‌های مهم این وزارت می‌باشد.

برچسب ها: افغانستان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار