شرکت کنندگان در هفته کتاب و کتابخوانی در ولایت سرپل گفتند: امروز مردم افغانستان از همه بیشتر به شبکه های اجتماعی و اینترنتی مشغول شده اند، به همین دلیل میزان مطالعه پایین آمده است.

امروز شنبه، اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در سرپل شرکت فرهنگیان و دانشجویان در هفته کتاب را گرامی داشت، شرکت کنندگان در برنامه تجلیل از هفته کتاب و کتابخوانی گفتند: در شرایط حاضر، مطالعه و کتاب و کتابخوانی در این ولایت در وضعیت خوبی قرار ندارد.

رئیس اطلاعات وفرهنگ طالبان برای سرپل از جوانان و باشندگان ولایت سرپل خواست که به خاطر آگاهی بیشتر مطالعه را در اولویت برنامه های خویش قرار دهند.

سرپلی گفت: کتاب ضمن آنکه انسانها را به راه راست هدایت می کند، مونس و رفیق خوبی برای ما و شما نیز است، از همین رو به خاطر آبادی دولت و کشور نیاز مبرم به مطالعه داریم.

همچنین سخنگوی والی طالبان برای سرپل گفت: برای ما و شما لازم است تا به دادِ نسلهای بعدی برسیم و این کار را از طریق تعلیم و تربیت انجام بدهیم.

مکلف گفت: متاسفانه کتابخوانی و تعلیم در کشور فراموش شده است، به همین خاطر مسئولیت داریم که برای پر رنگ شدن مطالعه ، تعلیم و تربیت تلاش کنیم.

حسینی یکتن از فرهنگیان ولایت سرپل گفت: این ولایت با داشتن هفتصد هزار جمعیت در سطح کشور، از سهم کمی نویسندگان برخوردار است.

او گفت: جهت حمایت از کتابخوانی و نویسندگی ایجاب می کند که گامهای عملی برداریم و از این راه، ولایت سرپل را غنی سازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.