نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بر اساس آموزه‌های قران کریم، اساس دین اسلام اطاعت از خداوند و دوری از طاغوت بیان شده است.

 حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز شنبه در آیین سوگواری ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حسینیه شهر بیجار گفت: در اهداف انقلاب اسلامی ایران این ۲ مهم تبیین شده است و انقلاب تا امروز به آن پایبند بوده است.

او گفت: در انقلاب اسلامی ایران، پنج موضوع کلی در نظر گرفته شده که اولین آن، پیوند معنویت با سیاست است، یک سیاست مدار اخلاقی و معنویی می‌تواند موجب رشد و تعالی جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دومین موضوع هم اعتقاد راسخ و عاشقانه با مردم است، میزان رای مردم است، رای مردم در انتخاب سرنوشت کشور تاثیر مستقیم دارد.

به گفته او  رویکرد بین المللی و جهانی سومین مورد است، جمهوری اسلامی در قبال کشور‌های همسایه و مسلمانان سراسر جهان بی تفاوت نبوده است.

حجت الاسلام پورذهبی می گوید: پاسداری از ارزش‌ها انقلاب اسلامی، ایثار، شهادت و جهاد، چهارمین مورد مهم در انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

او گفت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای روی کار آمدن به این اصل توجه و تاکنون هم اقدامات مناسبی داشته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اهداف انقلاب این پنج مورد بوده است و رهبران انقلاب تا امروز به آن پایبند بوده اند.

او در ادامه این مراسم پیشنهاد کرد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی آیین‌های عزاداری ۴۰ روزه مردم در سوگ امام (ره) را برای نسل‌های جدید به نمایش بگذارد.

در خاتمه این آیین، گروه سرود بسیجیان بیجار، سرود سلام فرمانده را اجرا کردند و مداحان و روضه خوانان هم به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.