بنابر گزارش فائو، پیش بینی تولید غلات جهان در سال ۲۰۲۲ حاکی از کاهش ۱۶ میلیون تنی تولید ذرت، گندم و برنج است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از کاهش تولید غلات در جهان خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، فائو اعلام کرد کاهش تولید گندم، ذرت و برنج را ثبت و پیش بینی کرد خرید و فروش غلات در جهان کاهش یابد.

فائو گزارش داد پیش بینی تولید غلات جهان در سال ۲۰۲۲ حاکی از کاهش ۱۶ میلیون تنی تولید ذرت، گندم و برنج است. حجم تجارت جهانی غلات به کمترین میزان در سه سال گذشته خواهد رسید. جهان به علت تعلیق صادرات کود از کشور‌های اصلی صادرکننده با چالش خطرناک مواجه خواهد شد و بر میزان تولید محصول در سال آینده تاثیر خواهد گذاشت.

پس از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین امنیت غذایی در جهان با تهدید روبرو شده است، زیرا روسیه و اوکراین دستکم ۳۰ درصد نیاز‌های غذایی جهان را تأمین می‌کنند. این مسئله بسیار مهم و خطرناک است. بیم آن می‌رود که جهان بخصوص کشور‌های فقیر دچار گرسنگی شوند.

قیمت غذا و گندم افزایش پیدا کرده است که افزایشی چهل درصدی را در سه ماه گذشته نشان می‌دهد. همه جهان با بحران اقتصادی ویرانگری روبرو شده است. اگر بحران غذا در جهان روی دهد فاجعه‌ای ویرانگر خواهد بود و خطرناک‌تر از همه این که از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌شود همانطور که اعراب در سال ۱۹۷۳ از سلاح نفت استفاده کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار