مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که احتمال دستیابی به توافق برجام رو به کاهش است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری توییتری خود از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد و مدعی شد که احتمال دستیابی به توافق با بازگشت به توافق برجام همچنان رو به کاهش است.

بورل در توییت خود با بیان این ادعا، گفت: «اما با تلاش بیشتر میتوانیم به توافق دست یابیم. من به عنوان هماهنگ کننده همیشه آماده هستم برای حل اختلافات و مسائل باقی مانده و تسهیل مذاکرات، راه حلی را ارائه دهم.»

این در حالی است که بورل کمتر از یک ماه گذشته در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس سران گروه ۷، سفر انریکه مورا، معاون خود به ایران را ثبت ارزیابی کرد و گفت: «مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران که متوقف شده بود و به زودی آغاز می‌شود. من معتقدم که در این دور از مذاکرات چشم انداز دستیابی به توافق نهایی وجود دارد.»

از طرفی دیگر نیز در حالی که مذاکرات وین در مرحله حساسی قرار دارد،  آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای نشست شورای حکام سازمان ملل که هفته آینده برگزار می‌شود، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران می‌خواهند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

در این پیش نویس که به همه کشور‌های عضو شورای حکام سازمان ملل ارسال شد، ادعا و از ایران خواسته شده تا هرچه سریعتر به تعهدات قانونی خود عمل کند و پیشنهاد رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای همکاری بیشتر در راستای شفاف سازی و حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی مانده بپذیرد. این در حالی است که بیشترین بازرسی آژانس و دوربین‌های مدار بسته در سایت‌های هسته‌ای ایران می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خوب در عوض احتمال دستیابی ایران به بمب هسته ای بیشتر شده است ! شما نصفه پر لیوان را ببینید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
بزن بمب هسته ای رو صفا کنیم ایران قدرتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
الحمدلله.برجام پروژه غربی برای جلوگیری از پیشرفت ایران.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
طولانی شدن و به فراموشی سپرده شدن برجام به نفع برنامه های عظیم هسته ای ایران است و ما هیچ عجله یا میلی به احیای دوباره ان نداریم مگر تمام ضررهای 43 سال گذشته یکجا به نفع ایران و در ان واحد به طرفه العینی جبران بما هو جبران شود شاید کیفمان کشید شاید گفتم شاید به برجام هم نظری بیافکنیم. اما نقبلها اما لانقبلها.
Germany
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
خدا را شکر
Qatar
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
۳۰ سال دنیا ومردم ایران را با برجام گول زدید .اخرش می خواهید چه غلطی بکنید فوقش اسراییل و ایران چون هیرو شیما و ناکازاکی هر دو نابود میشه و یا چون کره شمالی بک قدر هسته ای منزوی خواهیم بود ،دیگه ازاین بدتر که نمی شه ....۳۰سال مسولین هر بلای بود به عمد یا غیر عمد به سر اقتصاد مملکت اوردند و گفتند تقصیر برجام تحریمه , ما چه گناهی کردیم که فرزندان شما در کشورهای اروپایی تحت حمایت دولت ها ان زندگی میکنند ؟! اگر قرار بود صلح و تحریمی برداشته بشه تا حالا برداشته شده بود. مرگ یکبار شیوند هم یکبار
الاف کردیم مردم را با این برجام
اگر اقایان دلسوز نظام بجای اینکه در سال قبل توی پارکها به اببازی مردم گیر بدند بفکر انتقام خون شهدای هسته ای از اسراییل بودند الان مردم خاک پای این دلسوزان نظام را سورمه چشم مانشان می کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
آدم باید با عزت زندگی کنه برای آن هم اقتدار لازم است مدیران ومردم باکیاست موضوع هسته ای پیش ببرند
آخرین اخبار